صدیقی: دانشجویان تندرست امروز، مدیران سالم آینده هستند

رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری گفت: می خواهیم صد هزار دانشجو در فعالیت‌های ورزشی و فدراسیون‌های ورزشی حضور پیدا کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دکتر مجتبی صدیقی در گرامیداشت روز ورزش جهانی دانشگاهی در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: ورزش دانشگاهی نقشی جدی در تربیت دانشجویان و نسل توانمند دارد. همچنین ورزش دانشگاهی در کیفیت بخشی به سطح دانشگاه‌ها و جامعه نقش تعیین کننده ای را ایفا می کند.

وی ادامه داد: تاکنون در ورزش‌های دانشگاهی بین المللی حضور جدی داشته ایم و با کسب رتبه نهم و دهم در سطح بین المللی موفق بوده ایم. فدراسیون ملی ورزش‌های دانشگاهی در حال آمادگی برای حضور در یونیورسال ایتالیا است.

رئیس سازمان امور دانشجویان و معاون وزیر علوم، تحقیقات و فناوری تصریح کرد: در عرصه ملی نیز فعالیت‌های زیادی داشته ایم، مانند المپیاد امسال در دانشگاه شیراز که با حضور بیش از 6 هزار دانشجوی ورزشکار برگزار شد. همچنین المپیاد ورزش‌های همگانی را خواهیم داشت که شکل گرفته است. امسال یک برنامه جدی دیگر برای دانشجویان در نظر داریم و می خواهیم صد هزار دانشجو در فعالیت‌های ورزشی و فدراسیون‌های ورزشی حضور پیدا کنند.

صدیقی خاطرنشان کرد: ورزش‌های همگانی دانشجویی باید شکل جدی تری به خود بگیرد. به دنبال آن هستیم تا بتوانیم حضور خانواده‌ها در عرصه ورزش در دانشگاه‌ها را اجرایی کنیم. در عرصه پژوهش هم کار‌های بزرگی انجام شده و همکاری با کمیته المپیک جدی دنبال می شود. بحث زیرساخت‌های ورزشی هم از اهمیت بالایی برخوردار است چون تمام کار‌هایی که انجام می‌شود بستگی به زیرساخت‌ها دارد.

وی افزود: امسال چندین پروژه ورزشی داریم که به بهره برداری می‌رسانیم. همچنین 25 زمین چمن در برنامه بهره برداری امسال در فضای دانشگاهی قرار دارد. اضافه کردن اتاق‌های تندرستی نیز طبق هر سال در برنامه وزارت علوم قرار گرفته است. شعاری که امسال «فیزو» (فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی) انتخاب کرده، پیام رسان این امر است که مدیران سالم و با کیفیت آینده از میان دانشجویان تندرست و سلامت امروز انتخاب می شوند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972901

وب گردی

وب گردی