بیانیه کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل در حمایت از دکتر ولایتی

به دنبال تخریب های مغرضانه و جهت دار برخی اشخاص و گروه ها علیه دکتر علی اکبر ولایتی؛ رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی، کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل بیانیه ای صادر کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز از اردبیل، متن بیانیه به این شرح است: از دانشگاه باید سرنوشت یک ملت تعیین شود. دانشگاه خوب یک ملت را سعادتمند می کند و دانشگاه غیر اسلامی، دانشگاه بد یک ملت را به عقب می زند. حضرت امام (ره)

این سخن حضرت امام خمینی (ره) اهمیت و جایگاه والای دانشگاه را در جامعه نشان می دهد. رسالتی که دانشگاهیان دارند و مسئولیتی که عهده دار هستند همان انسان سازی، استقلال، تربیت نسل انقلابی جوان و متخصص بدون وابستگی به بیگانه و حفظ، تداوم و اعتلای انقلاب اسلامی است که در بطن سخنان آن حضرت در مورد دانشگاه جای گرفته است.

دکتر علی اکبر ولایتی شخصیت وارسته، دانشمندی انقلابی، متخصص و متبحر در حوزه‌های خاص و مختلف می باشند که به دلیل دغدغه هایی که نسبت به آموزش عالی و تربیت نیروهای ارزشی و انقلابی متخصص در حوزه های علمی و پژوهشی و فرهنگی کشور دارند از زمان حضور خود در دانشگاه آزاد اسلامی بعنوان رئیس محترم هیئت مؤسس و امناء دانشگاه آزاداسلامی، فرمایشات رهبر معظم انقلاب را در حوزه پیشرفت و تولید علم و نظام آموزش عالی دنبال می‌کنند و در این راه قاطعانه با افرادی که صلاحیت ندارند و از رانت هایی استفاده می کنند و یا این مجموعه را به جولانگاه سیاسی خود تبدیل کرده اند برخورد نموده اند ودر این خصوص با هیچ کس تعارفات سیاسی یا اخلاقی و حزبی نداشته و ندارند. از سوی دیگر با برخی هجمه های ناجوانمردانه و غیر اخلاقی از سوی عده ای منفعت طلب که در دانشگاه ریشه دارند و منافع خود را در خطر می بینند، مواجه شده اند که ما استادان بسیجی به این عده که بدنبال تضعیف کردن دانشگاه و زیر سوال بردن نیروهای ارزشی، انقلابی و علمی هستند، هشدار می دهیم، کنار بروند تا دانشگاه آزاد اسلامی در ریل پیشرفت و تعالی و حرکت های انقلابی در ایجاد مکان علمی امن و مطمئن و حمایت از نیروهای مومن، دانشمند و بابصیرت گامهای استوارتری بردارد.

ما استادان بسیجی حمایت قاطع خود را از مواضع انقلابی دکتر ولایتی رئیس هیئت امناء دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد بستر مناسب در این مجموعه که یقیناً برکات و ثمرات بی‌شماری از جمله تربیت دانشجو و استادان انقلابی را در پی خواهد داشت، اعلام می کنیم و برای حلّ مسائل و مشکلات دانشگاه از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد.

کانون بسیج اساتید دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل

کد خبر: 972904

وب گردی

وب گردی