دهخدا: دانشجویان موفق، قهرمان آینده خواهند بود

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی گفت: مدیران سالم و توانمند، مدیرانی خواهند بود که از ورزش استفاده کرده اند و از مسئولان انتظار داریم ما را در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی یاری کنند.

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، دکتر محمدرضا دهخدا در گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی در دانشگاه پیام نور اظهار داشت: طبق شعار «فیزو» (فدراسیون جهانی ورزش های دانشگاهی) دانشجویان موفق، قهرمان آینده خواهند بود. مسئولان و مدیران در آموزش و پرورش و سایر ارگان‌ها به دنبال ارتقای مهارت‌های زندگی و اجتماعی هستند.

وی ادامه داد: در آموزش و پرورش ایران تمام دغدغه مدیران این است که دانش آموزان درس بخوانند، به کلاس تقویتی و کلاس کنکور بروند و وارد دانشگاه شوند؛ اما زمانی که وارد دانشگاه شدند، دانشگاه‌ها باید تمام تلاش‌شان متمرکز بر مسائل آموزشی باشد. سوال من این است که آیا به مسائل ورزشی در محیط‌های آموزشی توجهی داشته ایم؟

رئیس فدراسیون ملی ورزش های دانشگاهی تصریح کرد: با این گونه اقدامات و برگزاری کلاس‌های آموزشی شاهد خستگی روحی، ایجاد روحیه پرخاشگری و دیگر مشکلات در جوان‌ها می‌شویم. پس چه ابزاری مهم‌تر از ورزش در پیگیری سلامت افراد وجود دارد؟

دهخدا خاطرنشان کرد: : انسان‌ها امروزه با استفاده از فناوری، از کمترین سطح تحرک برخوردارند و از نظر روحی و روانی بعضا در وضعیت مطلوبی نیستند. نشاط ناشی از فعالیت‌های ورزشی برای سلامت روحی و روانی به همه کمک می‌کند؛ به دانشجویان در سلامت روانی، سلامت اجتماعی و موفقیت علمی.

وی در پایان گفت: شرکت در اردو‌ها و مسابقات ورزشی به دانشجویان در کسب سلامت اجتماعی و فراگیری مهارت‌های اجتماعی از جمله مطیع بودن، استقلال داشتن و ولایت پذیر بودن کمک بسیاری می‌کند. ما اعتقاد داریم مدیران سالم و توانمند، مدیرانی خواهند بود که از ورزش استفاده کرده اند و از مسئولان انتظار داریم ما را در توسعه ورزش همگانی و قهرمانی یاری کنند.

انتهای پیام/

کد خبر: 972907

وب گردی

وب گردی