«هفته فیلم اروپایی» از بیستم تا بیست و هفتم مهرماه در گروه هنر و تجربه

«هفته فیلم اروپایی» در ادامه برنامه هفته­های بین­المللی فیلم در گروه هنر و تجربه، از بیستم تا بیست و هفتم مهرماه توسط گروه سینمایی هنر و تجربه در شش شهر برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ «هفته فیلم اروپایی» با مشارکت موسسه ملی فرهنگی اتحادیه اروپا در خانه هنرمندان ایران، پردیس گلستان شیراز، پردیس ستاره باران تبریز، پردیس سیتی­سنتر اصفهان، تماشاخانه پارس کرمان و سینمای هنر و تجربه بابل با حضور پانزده فیلم از پانزده کشور اروپایی اتریش، بلغارستان، دانمارک، فنلاند، آلمان، یونان، مجارستان، ایتالیا، هلند، لهستان، سوئد، اسلونی، اسپانیا، سوئیس و انگلستان برگزار می ­شود.

این برنامه روز جمعه بیستم مهرماه ساعت 17 در سالن استاد ناصری خانه هنرمندان ایران افتتاح خواهد شد. نماینده اتحادیه اروپا در ایران، سفرای کشورها و معاونین سفرا، رایزن­ های فرهنگی، مدیران سینمایی، هنرمندان، چهره­ های سرشناس فرهنگی و هنری و اهالی رسانه از مهمانان این آیین افتتاحیه خواهند بود.

در طول «هفته فیلم اروپایی» پانزده فیلم در تهران، شیراز، اصفهان، تبریز، کرمان و بابل به نمایش درخواهد آمد؛

«پرواز به خانه» محصول سال 2016 اتریش اولین فیلمی است که پس از مراسم افتتاحیه در خانه هنرمندان به نمایش درخواهد آمد. کاتارینا ووپپرمن طراح تولید این فیلم مهمان ویژه «هفته فیلم اروپایی» است که در کارگاه ­ها و نشست ­های این هفته فیلم حضور خواهد داشت. دیگر فیلم این هفته، فیلم زندگی­ نامه­ ای «پساتصویر» به کارگردانی آندژی وایدا محصول سال 2016 کشور لهستان خواهد بود.

دیگر فیلم این هفته، فیلم «درس» محصول 2014 کشور بلغارستان، فیلمی است به کارگردانی و نویسندگی کریستینا گروزوا و پتار والچانوف.

«کارل مارکس جوان» یک درام تاریخی- زندگی­­نامه­ ای به کارگردانی رائول پک است که در سال 2017 در آلمان ساخته شده است. این فیلم دوران جوانی کارل مارکس، همسرش جنی مارکس و فریدریش انگلس را در پاریس، بروکسل و لندن به تصویر می‌کشد.

«آن روز فرا می­رسد» به کارگردانی جاسپر دبلیو نیلسن محصول 2016 دانمارک است و قصه­اش در یک یتیم خانه جریان دارد که خشونت و تحقیر، بخشی از زندگی روزمره بچه ­های آنجاست.

«آن سوی امید» دیگر فیلم این هفته فیلم است که آکی کوریسماکی کارگردان و تهیه­ کننده آن است.

«آسترید» مستند پرتره ه­ای در باره‌ی زندگی آسترید لیندگرن به کارگردانی کاتارینا لیندستروم و محصول سال 2014 کشور سوئد است. آسترید لیندگرن از برجسته‌ترین نویسندگان سوئد در عرصه‌ی ادبیات کودکان به شمار می‌آید.

«پایان سفر» به کارگردانی سال دیب محصول 2017 کشور انگلستان است که داستان آن در سال 1918، در یک انبار در Aisne (ان) در خلال جنگ جهانی اول روایت می­ شود.

«کواترتندتا» محصول سال 2016 اسپانیا فیلمی به کارگردانی پل رودریگز داستان مردی است که پس از مرگ همسرش اجازه دفن او را نمی­ دهد، زیرا قصد دارد همانطور که همسرش می­خواست او را در کواترتندتا دفن کند.

«کودکان خانم کیت» با کارگردانی مشترک پیتر لاتستر و پترا لاتستر سیزش محصول سال 2016 کشور هلند است.

«مردانگی» به کارگردانی پیتر پولیتزر داستان زندگی سه مرد با سنین مختلف در شهر بوداپست است؛ یک بازیکن فوتبال 13 ساله، یک بیس زن 40 ساله و یک عکاس 91 ساله. این فیلم که محصول 2017 کشور مجارستان است.

«مردم رم» به کارگردانی و نویسندگی اتوره اسکولا محصول سال 2003 کشور ایتالیاست.

فیلم «معدنچی» محصول سال 2017 کشور اسلونی به کارگردانی هانا آنتونیا ووجکیک اسلاک براساس داستانی واقعی ساخته شده است.

این هفته فیلم شامل کارگاه ­های فیلمسازی­ با موضوع سینمای هنری با حضور سینماگران برجسته در سه شهر تهران، شیراز و اصفهان خواهد بود که شرح این کارگاه ­ها متعاقبا اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 972913

وب گردی

وب گردی