کاهش  تعاملات  اجتماعی بین  شهروندان آمریکایی/ بیشتر زمان آمریکایی ها در اتومبیل می گذرد

کاتفورس ، روانشناس امریکایی معتقد است:  داده های حاصل از نظر سنجی در جامعه آمریکا در سال 2017 نشان می دهد که میانگین  زمان رفتن  به محل کار از 26/6 دقیقه به 26/9  دقیقه در سال گذشته افزایش یافته است و این خبر خوبی نیست.

به گزارش ایسکانیوز، به اعتقاد این نویسنده و روانشناس این افزایش مهم است؛ زیرا هر آمریکایی زمان بیشتری را در خودروی خود می گذراند و به این معنی است که در جامعه کمتر حضور پیدا می کند.

حدود 76 درصد از آمریکایی ها به صورت تک سرنشن تا رسیدن به محل کار خود رانندگی می کنند که این مسئله مزید بر علت شده است؛ چرا که این امر موجب تشدید فرد گرایی و کاهش سرمایه های اجتماعی می شود .

آمار نشان می دهد که ایجاد ارتباط ، پیوند با دیگران و شرکت در جوامع از اهمیت بیشتری برخوردار است .

«رابرت پانتام» در کتاب خود( Bowling Alone ) به افت سرمایه اجتماعی در ایالات متحده از سال 1950 می پردازد و می گوید: سرمایه های اجتماعی به ارتباط میان افراد، شبکه های اجتماعی، هنجارهای متقابل و اعتماد برخواسته از آنها می پردازد.

این تعاملات اجتماعی می‌تواند «سرمایه های اجتماعی» را تنها با بالا بردن دستی در خیابان و گفتن سلام و یا در سطح بالاتری مانند ارتباط در نمایشگاه ایجاد کند.

عامل اساسی و مهم در هر یک از این مثال ها ارتباط افراد با یکدیگر است که منجر به ایجاد رابطه ای سودمند برای هر دو طرف می شود.

آمریکایی ها و خودروهایشان از یکدیگر جدایی ناپذیرند

«برایان لد» در کتابش به نام Autophobia: Love and Hate in the Automative Age به بررسی این رابطه می پردازد.

او می گوید: این روزها خودرو به ابزاری مهم و ( اسباب بازی ) در زندگی مدرن تبدیل شده است. بر این اساس می توان ادعا کرد که ترس از خودروها معادل ترس از زیستن در عصر خودروست.

این روزها وابستگی انسان ها با خودروهایشان بسیار پر اهمیت شده و ارتباط افراد با جاده ها به اندازه و میزان تعاملات آنها در جامعه مهم است.

نتایج بررسی ها نشان می دهد: هر چقدر آمریکایی ها زمان بیشتری را در خودروها می گذرانند، زمان کمتری را به حضور در ساختار اجتماعی اختصاص می دهند.

نکته دیگر اینکه بدون شک سرعت و صرف زمان کمتر در سفر از مزایای خودروها به شمار می‌رود؛ اما این تعامل دارای معایبی نیز هست: رانندگان با یکدیگر تصادف می کنند، بوق می زنند و فریاد می کشند. دود ناشی از اگزوز خودروها به محیط زیست آسیب می رساند و اغلب افراد در جاده ها عصبی هستند و به شرایط واکنش نشان می دهند.

در حالی که آمریکاییها زمان بیشتری را در «جامعه خودرویی» خود می گذرانند ، زمان کمتری به جامعه مدنی اختصاص می دهند و این امر به معنی حضور کمتر در فعالیت هابی سیاسی و شرکت در سازمان های محلی است.

یکی از عوامل مهم در این زمینه، میزان زمان صرف شده برای رانندگی است که نتیجه گسترده شدن شهرها به سمت حومه شهر و حتی فراتر از آن است.

این گستردگی منجر به رانندگی های طولانی مدت می شود و افراد زمان بیشتری را برای رفت و آمد به محل کار در خودرو می گذرانند.

«پاتنام» در کتابش می نویسد: گستردگی شهرها موجب افزایش جدایی از اجتماع می شود که نتیجه آن کاهش انگیزه برای شرکت در فعالیت های مدنی است.

اگر فردی حدود 2 تا 3 ساعت از زمان خود را در خودرو بگذراند، زمانش را برای شرکت در فعالیت های اجتماعی و مدنی از دست خواهد داد این جدایی ادامه می یابد تا زمانی که فرد به منزل خود بازگردد .

در امریکا درک ، یکدلی و بردباری برای سلامت جوامع و اتحاد ملی از عوامل ضروری هستند.

خودرو با فرهنگ امریکا درآمیخته شده است و به نظر می رسد صرف نظر از پیامدهای اجتماعی و زیست محیطی هیچ گونه راه بازگشتی وجود ندارد.

آمریکایی ها باید این موضوع را درک کنند که با رویارویی و مبارزه با پیامدهای ناشی از «فرهنگ خودرو»سرمایه اجتماعی جوامع خود را بسازند و با شرکت در رای گیری و ملحق شدن به کلوپ ها و سازمان ها و یا شرکت در مباحث.

آنها باید برای ساختن ارتباط اجتماعی زمان بگذارند تا دوباره حس همدلی را در جامعه ایجاد کنند.

منبع: The University Daily Kansan

ترجمه:گلاره خادم وصال

انتهای پیام/

کد خبر: 972980

وب گردی

وب گردی