48 مورد نقض آزادی های رسانه ای در فلسطین

یک مرکز حقوقی فلسطینی با انتشار گزارشی اعلام کرد در سپتامبر گذشته 48 مورد نقض آزادی های رسانه ای در اراضی فلسطین اشغالی به ثبت رسیده که 39 مورد آن توسط اشغالگران صهیونیست انجام شده است.

به گزارش گروه بینالملل ایسکانیوز، مرکز فلسطینی توسعه آزادی های رسانه ای «مدی» 48 مورد تعرض به آزادی های رسانه ای در اراضی فلسطین را در سپتامبر گذشته به ثبت رسانده که بیشتر آنها از سوی نظامیان ارتش رژیم صهیونیستی انجام شده است.

این گزارش حقوقی که امروز دوشنبه منتشر شده است بر افزایش تعداد نقض آزادی های رسانه ای در فلسطین در ماه گذشته میلادی تاکید داشته و افزوده ماه آگوست نیز از چنین وضعیتی برخوردار بوده است.

این مرکز 39 مورد نقض آزادی های رسانه ای توسط اسرائیل را به ثبت رسانده و مقامات فلسطینی کرانه باختری را و نوار غزه را متهم به ارتکاب 9 مورد باقی مانده از این اقدامات نموده است.

این مرکز همچنین 46 مورد از نقض آزادی های رسانه ای را در ماه آگوست ثبت کرده و تاکید نمود ماه ژوئن نیز چنین وضعیتی داشته است.

مرکز «مدی» در بیانیه خود آورده است: اشغالگران اسرائیلی بیشترین نقض آزادی های رسانه ای را مرتکب شده به نحوی که در ماه سپتامبر 39 بار دست به چنین اقداماتی زده اند.

«مدی» در این بیانیه افزود: بیشترین تعرضاتی که در ماه گذشته به ثبت رسیده به ویژه تعرضات اسرائیلی، جان خبرنگاران را تهدید کرده و برای آزادی های رسانه ای بسیار خطرناک بوده است.

در بخش دیگری از این گزارش بر کاهش نقض آزادی های رسانه ای از سوی مقامات فلسطینی نسبت به ماه آگوست که تعداد آنها 11 مورد بوده اشاره شده به طوری که از مجموع 9 مورد ماه سپتامبر 3 مورد آن مربوط به نوار غزه و 6 مورد آن مربوط به کرانه باختری بوده است.

کد خبر: 972989

وب گردی

وب گردی