دانشگاه های برتر جهان در رشته الهیات، چه ویژگی هایی دارند؟

در گزارش زیر به بررسی دانشگاه های برتر الهیات در سال 2018 و ویژگی های آنها پرداخته ایم.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، براساس گزارش انجمن حقوق و دستمزد کارشناسان دانشگاه ملی و کارفرمایان در سال 2015، میانگین حقوق و دستمزد فارغ التحصیلان کارشناسی رشته های مطالعات مذهبی را به طور میانگین 35000 دلار در سال (حدود 3.5 میلیون تومان درماه) محاسبه کرده اند. گفتنی است برنامه های آموزش الهیات آنلاین، فارغ التحصیلان را برای اشتغال فوری در کلیساها آماده می‌کند.

براساس گزارش پایگاه دانشگاه های برتر (bestcollege، 10) دانشگاه الهیات برتر در سال 2018 به شرح زیر است:

1- دانشگاه شستا بیبل (Shasta Bible College)

این دانشگاه یک گزینه قابل انعطاف، مقرون به صرفه و با کیفیت بالا برای دانشجویان آینده‌نگر است. برنامه های اولیه این دانشگاه شامل تاریخ کلیسا و مقدمه ای برای کنترل و تربیت جوانان است. این دوره ها می توانند به صورت آنلاین و در زمان های مختلف تکمیل شوند، این شرایط به دانشجویان این امکان را می دهد که دوره الهیات خود را بر اساس برنامه شخصی خود بگذرانند.

دانشجویان برای ورود در این دانشگاه باید دارای مدرک دیپلم یا GED (مخفف General Educational Development) باشد.

جدول زیر بیانگر جزئیات پذیرش، فارغ التحصیلان و خروجی پژوهشی این دانشگاه است:

میزان پذیرش میزان فارغ التحصیلان میزان ثبت نام آنلاین میزان ادامه تحصیل میزان ترک تحصیل
73 درصد 58 درصد 36 درصد 100 درصد 0 درصد

با توجه به جدول بالا می توان دریافت تمامی دانشجویانی که وارد این دانشگاه می شوند، ادامه تحصیل داده و هیچ فردی ترک تحصیل نمی کند.

2- دانشگاه سنت جوزف (Saint Joseph's College)

دانش آموزانی که به دنبال خدمت به کلیساهای کاتولیک و نیازهای آن هستند، می توانند دانشگاه سنت جوزف مین را انتخاب کنند. این دانشگاه ارائه دهنده مدرک لیسانس آنلاین در زمینه مطالعات الهیات است. این دوره ها شامل 36 درس است که 24 درس از دوره های اصلی مطالعات مذهبی و 12 مورد آن نیز از آمادگی های مطالعات الهیات به شمار می‌رود.

فرآیند پذیرش این دانشگاه جامع است و با توجه به موفقیت دانشگاهی و فعالیت های اضافی دانش آموزان صورت می‌گیرد. گفتنی است آزمون استاندارد برای پذیرش در برنامه معرفت الهی این دانشگاه به صورت آنلاین برگزار نمی شود و حضوری است.

جدول زیر بیانگر میزان پذیرش، وضعیت فارغ التحصیلان و خروجی این دانشگاه است:

میزان پذیرش میزان فارغ التحصیلان میزان ثبت نام آنلاین میزان ادامه تحصیل میزان ترک تحصیل
78 درصد 58 درصد 57 درصد 86 درصد 5 درصد

همان طور که از جدول بالا مشخص است 86 درصد دانشجویان در این دانشگاه ادامه تحصیل می دهند و تنها 5 درصد ترک تحصیل می کنند.

3- دانشگاه کلارکس سامیت (Clarks Summit University)

اخذ مدرک لیسانس آنلاین الهیات در این دانشگاه، منجر به ارتقاء تحصیلی و رشد معنوی دانشجویان می‌شود. اخذ مدرک لیسانس الهیات در این دانشگاه نیازمند 123 امتیاز است که می توان آن را به طور آنلاین دریافت کرد. این دوره ها شامل اصول مطالعه کتاب مقدس و ایجاد یک شیوه زندگی مقدس هستند. کلاس های این دانشگاه، 8 هفته طول می کشد و 5 بار در طول سال نیز برگزار می شود. کلاس های درس این دانشگاه برای دانشجویانی مناسب است که می خواهند مدرک کارشناسی خود را اساس اهداف و برنامه های این دانشگاه اخذ کنند.

جدول زیر بیانگر جزئیات پذیرش، ثبت نام آنلاین و خروجی این دانشگاه است:

میزان پذیرش میزان فارغ التحصیلان میزان ثبت نام آنلاین میزان ادامه تحصیل میزان ترک تحصیل
61 درصد 59 درصد 36 درصد 74 درصد 3 درصد

از جدول فوق می توان دریافت میزان افرادی که در دانشگاه کلارکس سامیت ترک تحصیل می کنند نسبت به دانشگاه سنت جوزف کمتر است؛ اما میزان ثبت نام آنلاین دانشگاه سنت جوزف از دانشگاه کلارکس سامیت بیشتر است.

4- دانشکده الهیات ایپکس (Apex School of Theology)

تخصص این دانشکده در مطالعات دین مسیحیت است. این دانشکده بر اساس اینکه تمام دانش آموزان دارای یک شخصیت مسیحی و یک روح آموزشی هستند،‌ دانشجو پذیرش می‌کند. این سیاست پذیرش نسبتا آزاد به این معنی است که طیف وسیعی از دانش آموزان فرصت دارند که در کلاس های آنلاین Apex شرکت کنند. دانشجویان پذیرفته شده نیاز به گذراندن دوره 128 ساعته شامل آموزش عمومی و دوره های تخصصی مربوط به الهیات، تعهدات مالی و غیره هستند.

جدول زیر بیانگر جزئیات پذیرش، ثبت نام آنلاین و وضعیت ادامه تحصیل دانشجویان این دانشگاه است:

میزان پذیرش میزان ثبت نام آنلاین میزان ادامه تحصیل میزان ترک تحصیل
95 درصد 97 درصد 11 درصد 3 درصد

از میزان جدول فوق می توان دریافت میزان استقبال دانشجویان از ثبت نام آنلاین ایپکس از همه دانشگاه ها بیشتر است، البته این استقبال را می توان به نوع پذیرش خاص دانش آموزان برای ورود به این مدرسه نسبت داد.

5- دانشگاه لیبرتی (Liberty University)

دانشگاه لیبرتی با عنوان لیسانس علم در دین، با تخصص در مطالعات کتاب مقدس و الهیات، یک انتخاب عالی برای دانش آموزانی است که به دنبال تحصیلاتی هستند که در اعتقاد مسیحی ریشه داشته باشد. دوره های آموزشی این دانشگاه 120 ساعته است و می توان آن را به صورت آنلاین اخذ کرد، اما باید 24 ساعت این دوره را به طور تخصصی و به طور حضوری در دانشگاه گذراند.

فارغ التحصیلان این دانشگاه می توانند در آینده به عنوان روحانیون، مربیان مذهبی و یا مددکاران خدمات اجتماعی مشغول به کار شوند. این دوره الهیات آنلاین شامل مواردی از قبیل مطالعه روش شناخت کتاب مقدس و مقدمه ای بر مسائل اخلاقی معاصر است.

جدول زیر بیانگر میزان پذیرش، ثبت نام آنلاین و وضعیت فارغ التحصیلان این دانشگاه است:

میزان پذیرش میزان فارغ التحصیلان میزان ثبت نام آنلاین میزان ادامه تحصیل میزان ترک تحصیل
22 درصد 47 درصد 82 درصد 75 درصد 7 درصد

از جدول فوق می توان دریافت میزان پذیرش دانشجو در دانشگاه لیبرتی از سایر دانشگاه های فوق کمتر است.

لیست دانشگاه های دیگر نیز به شرح زیر است:


6- دانشگاه دسالز (DeSales UniversityCENTER VALLEY)

7- دانشگاه Southwestern Assemblies of God University

8 - دانشگاه لی (Lee University)

southwestern university- 9

10 - Brescia University

انتهای پیام/

کد خبر: 973005

وب گردی

وب گردی