چگونه غرب در سوریه هرج و مرج ایجاد کرد

کتاب «کسانی که طوفان درو می‌کنند: چگونه غرب در سوریه هرج و مرج ایجاد کرد» به سهم غیر قابل انکار غرب در وقایع سوریه اشاره دارد و زوایای پنهان آن را بررسی می کند.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، کتاب «کسانی که طوفان درو می‌کنند: چگونه غرب در سوریه هرج و مرج ایجاد کرد» نوشته میشائیل لودرز (Michael Lüders) در سال 2017 به زبان آلمانی به سهم غیر قابل انکار غرب در وقایع سوریه اشاره دارد و زوایای پنهان آن را بررسی می کند.

ریشه ‌های فاجعه سوریه کجاست؟ تصور عمومی این است که این فجایع به دلیل عملکرد یک جانبه اسد و متحدانش، به ویژه روسیه، به وجود آمده است. تقریبا غیرممکن است که جایی بخوانید یا ببینید غرب نیز سهم قابل توجهی در این اتفاقات داشته است؛ اما میشائیل لودرز، در کتاب «کسانی که طوفان درو می‌کنند: چگونه غرب در سوریه هرج و مرج ایجاد کرد» قسمت گمشده داستان را توضیح می‌دهد و باعث می شود که همه چیز به شکلی متفاوت دیده شود.

او با استناد به اسناد منتشرشده و ایمیل‌هایی که به بیرون درز کرده، نشان می‌دهد که چگونه و چرا آمریکا و متحدانش از ابتدای شورش‌ها، به جهادگران سلاح داده‌اند و با این کار باعث افزایش خشونت در سوریه شده‌اند. لودرز توضیح می‌دهد که به ویژه، واشنگتن مدت زیادی منتظر سرنگونی رژیم اسد بوده است. او همچنین از تلاش‌های سابق آمریکا برای کودتا در سوریه می‌گوید. از دید او این سیاست تغییر رژیم در سوریه، منجر به بحران پناهندگی و افزایش خطر تروریسم در اروپا شده است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973011

وب گردی

وب گردی