آمار محرمانه مصرف بنزین اعلام شد/ ایرانی‎ها هر ساعت چقدر بنزین می سوزانند؟

آمار مصرف بنزین که از پایان تیرماه تا امروز محرمانه مانده بود، بالاخره از سوی دولت اعلام شد؛ هم اکنون مصرف بنزین ۹۱ میلیون لیتر در روز است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، آخرین آمار رسمی موجود از مصرف بنزین در ایران مربوط به پایان تیرماه است. سی و یکم تیرماه سال جاری با ثبت مصرف 121 میلیون و 800 هزار لیتر در یک شبانه روز رکورد جدیدی در تاریخ مصرف بنزین کشور ثبت شد.

میانگین مصرف بنزین در تیرماه سال جاری به رقم بی سابقه 91 میلیون و 700 هزار لیتر رسید. ثبت متوسط مصرف 31 روزه در مرز 92 میلیون لیتر در حالی رقم خورد که 4 ماه قبل از این تاریخ، میانگین مصرف بنزین کشور در مرز 80 میلیون لیتر بود.

در حال حاضر روزانه 95.5 میلیون لیتر بنزین در کشور تولید می‌شود. تولید روزانه 95.5 میلیون لیتر بنزین در ایران در حالی است که با بهره‌برداری از فاز سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس و یک طرح توسعه‌ای در پالایشگاه لاوان، تولید روزانه بنزین کشور به بیش از 105 میلیون لیتر در روز می‌رسد.

تنها موضوعی که می تواند خودکفایی در تولید بنزین را به چالش بکشد، رشد افسارگسیخته مصرف بنزین است و به نظر می رسد دولت باید هر چه سریعتر برای ساماندهی بخش مدیریت مصرف به منظور جلوگیری از ادامه روند مصرف افسارگسیخته بنزین، چاره اندیشی کند.

آمار مصرف بنزین که از پایان تیرماه تا امروز محرمانه مانده بود، بالاخره از سوی دولت اعلام شد. هم اکنون مصرف بنزین 91 میلیون لیتر در روز است. این رقم با وجود پایان یافتن سفرهای تابستانی و کاهش ترددهای بین شهری، رشد غیرعادی را نسبت به متوسط مصرف 80 میلیون لیتر 6 ماه پیش نشان می دهد.

هم اکنون در هر روز 91 میلیون لیتر بنزین در ایران مصرف می شود، یعنی ایرانی ها در هر ساعت 3 میلیون و 790 هزار لیتر بنزین مصرف می کنند که این رقم تقریبا 6 برابر میانگین مصرف بنزین در جهان است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973018

وب گردی

وب گردی