هاشمی‌طبا: دانشگاه آزاد می‌تواند قدم های بزرگی در راستای توسعه ورزش دانشگاهی بردارد

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی، گفت: دانشگاه آزاد با توجه به فراگیری چشمگیر خود در سطح کشور می تواند قدم های بزرگی در راستای توسعه ورزش دانشگاهی بردارد.

سید مصطفی هاشمی‌طبا در گفت و گو با خبرنگار گروه ورزشی ایسکانیوز، در مورد حضور در مراسم گرامیداشت روز جهانی ورزش دانشگاهی اظهار داشت: بنا به دعوت دوستان در این مراسم شرکت کردم. از طرفی خوشحالم چنین روزهایی را جشن می گیرند؛ اما از طرف دیگر معتقدم باید توجه ویژه و عملگرایانه ای داشت تا در عمل نیز شاهد پیشرفت در این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: در بسیاری از نقاط دنیا، ورزش دانشگاهی برای تیم های ملی پشتوانه سازی می کند و تعداد زیادی از ورزشکاران دانشجو در مسابقات جهانی و المپیک، مدال های رنگارنگ می گیرند. ورزش در ایران نیز باید همین روند را در پیش بگیرد و بسیار مهم است که ورزش دانشگاهی بتواند در کشور، پیشگام شود.

رئیس اسبق سازمان تربیت بدنی تصریح کرد: البته در حال حاضر ورزش دانشگاهی در ایران تا نقطه مطلوب فاصله دارد. دانشجو نه تنها برای رسیدن به سطح حرفه ای و حضور در مسابقات مختلف، بلکه برای حفظ سلامتی و شادابی جسمی و روحی خود ورزش را به جزء جدایی ناپذیر زندگی خود بدل کند.

هاشمی‌طبا خاطرنشان کرد: بسیاری از دانشگاه ها در زمینه ورزش دانشگاهی پیشتاز هستند؛ اما نباید فراموش کرد این دانشگاه ها، ورزشکار قهرمان را نساخته اند بلکه ورزشکار پیش از ورود به دانشگاه، ورزش را به صورت حرفه ای دنبال می کرده و بعد از ورود به دانشگاه، حرکت خود را ادامه داده است.

وی در پایان گفت: ورزش باید به ساختار دانشگاه ها ورود کند و همان طور که گفتم به جزئی از زندگی دانشجو تبدیل شود. دانشگاه آزاد با توجه به فراگیری چشمگیر خود در سطح کشور می تواند قدم های بزرگی در راستای توسعه ورزش دانشگاهی بردارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973052

وب گردی

وب گردی