قاضی زاده هاشمی: مردم باید از امکانات مساوی خدمات پزشکی در تمام نقاط کشور بهره‌مند شوند

وزیر بهداشت گفت: مردم در اقصی نقاط کشور حق دارند از امکانات مساوی برخوردار باشند، از جمله خدمات پزشکی می‌توان به سونوگرافی، ام آر آی و ... اشاره کرد. این امکانات، نقش مهمی در تشخیص پزشکی دارند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، مراسم آیین تفاهم نامه همکاری مشترک میان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و وزارت بهداشت با حضور دکتر سورنا ستاری و سید حسن قاضی زاده هاشمی ظهر امروز در معاونت علمی برگزار شد.

دکتر قاضی زاده هاشمی در ابتدای این مراسم گفت: در زمینه اهمیت سلامت و نقشی که فناوری های نوین می‌تواند در رفاه مردم داشته باشد، نیاز به توضیح نیست. متاسفم که در ایران در این حوزه نتوانسته ایم فضای مناسب را برای استعدادهای خوب کشور ایجاد کنیم، چیزی که در اختیار داریم عمدتا در بخش تشخیص و درمان است و نیازهای مردم به صورت سنتی رفع می شود.

وی ادامه داد: بیش از چندماه است که جلسات مقدماتی با معاونت علمی برگزار شده است، امیدواریم این اقدام منجر شود که مردم رفاه و آسایش بیشتری داشته باشند، همچنین هزینه حوزه های درمان کمتر شود.

وزیر بهداشت گفت: مردم در اقصی نقاط حق دارند از امکانات مساوی برخوردار باشند، از جمله خدمات پزشکی می‌توان به سونوگرافی، ام آر آی و... اشاره کرد. این امکانات، نقش مهمی در تشخیص پزشکی دارند، تهیه دستگاه ها نیز بخشی از کار است، که باید اعتبار کافی برای آن در نظر گرفت. ما در طرح تحول توانسته ایم به بیش از یک چهارم تخت که آماری بی سابقه در طول تاریخ است برسیم. اخیرا مراکز بهداشتی بسیاری ساخته و بیش از 500 دستگاه سونوگرافی روانه این مراکز شده است، اما این مراکز نیازمند رادیولوژیست است که متاسفانه تعداد آن ها زیاد نیست.

وی اضافه کرد: یکی از شرکت های دانش بنیان با همکاری دانشگاه طرحی را پیشنهاد داد تا بتوان در کنار این دستگاه ها، یک رادیولوژیست داشت. در چنین شرایطی، این کار می تواند توسط یک فرد دیپلم به عنوان اپراتور به وسیله گذراندن چند دوره و با کمک دستگاه ها انجام شود.

هاشمی بیان کرد: در وزارت بهداشت سالانه بیش از 50 هزار مراجعه کننده وجود دارد، که نسبت به سال های قبل کاهش پیدا کرده است. در حوزه بهداشت اقدامات مناسبی صورت گرفت؛ اما باید ابعاد بی شماری در این راستا تعریف کرد. امیدواریم با امضا تفاهم نامه و کمک های معاونت علمی مشکلات حل شود، در همین راستا باید معاونت های وزارت بهداشت از دستاوردهای جدید روز بهره ببرند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973059

وب گردی

وب گردی