نگاهی به روزنامه‌های دانشجویی دنیا

روزنامه های منتشر شده در دانشگاه های جهان به بررسی مسائل متنوعی از جامعه دانشگاهی و محیط زیستی پرداخته اند که در ادامه به بیان مختصری از آن ها می پردازیم.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، روزنامه « Palatinate» وابسته به دانشگاه«دورهام» در مطلبی با عنوان «دنیای بدون امتحان؛آیا راه دیگری وجود دارد» به قلم«اِما چپمن» به بررسی برگزاری امتحان در پایان هر دوره تحصیلی پرداخته و آن را امری استرس زا برای دانشجویان می داند. نگارنده در این زمینه می نویسد:« امتحانات تنش زا و استرس زا هستند. نشستن در سالن امتحانات پر از دانشجوهای با استرس ناخودآگاه روی افراد تاثیر می گذارد. دانشگاه دورهام تلاش های بسیاری برای کاهش استرس دانشجویان انجام داده؛ اما این سوال مطرح می شود که آیا ضرر امتحانات بیشتر از سود آن است. گزارش های به دست آمده نشان می دهد که 94 درصد از معلمان مدارس متوسطه معتقدند امتحانات می تواند باعث ایجاد استرس در افراد شود. بنابراین به عنوان هر مدل ارزیابی، امتحانات برای همه مناسب نیستند. به رغم مشکلات ناشی از برخورد با کسانی که مورد امتحان قرار نگرفته اند اما ظاهرا امتحانات همیشه با ما هستند به عنوان یک شر همیشگی و باتوجه به این که هر حرفه ای با یک نوع ارزیابی و امتحان روبرو می شود، بهتر است که با این مسئله کنار بیاییم.»

روزنامه« Gair Rhydd» وابسته به دانشگاه «کاردیف » در مطلبی با عنوان « زمان خداحافظی با پلاستیک رسیده است» به بررسی مضرات مواد پلاستیکی برای دریاها و محیط زیست پرداخته است. این روزنامه در این زمینه می نویسد: « گفته می شود که تا سال 2050 تعداد پلاستیک هایی که دریاها را آلوده کرده اند از تعداد ماهی ها بیشتر خواهد بود که این امر مسئله ای خطرناک برای جهان به حساب می آید. از دهه 1960 که تولید پلاستیک روز به روز افزایش یافت، به طبیعت صدمات غیرقابل جبرانی وارد شد. پلاستیک موجود در اقیانوس ها اثرات فاجعه آمیزی بر اکوسیستم و زندگی دریایی ایجاد کرده است. مطالعات نشان می دهد که 74 درصد از پرندگان به جای ماهی، پلاستیک، قورت داده اند. حتی در قسمت های عمیق دریا (2000متر زیر آب) نیز موجودات ذران میکرونی پلاستیک را می بلعند. با توجه به خطرات به وجود آمده، دولت ها باید برای کنترل تولید پلاستیک فکری کنند و جایگزین مناسبی برای آن در نظر بگیرند.»

روزنامه «Cherwell» وابسته به دانشگاه «آکسفورد» در نوشتاری با عنوان « کمک به دانشجویان ترد شده باید مورد توجه قرار گیرد » به قلم« دنیل هال » به بررسی شرایط سخت زندگی دانشجویی برای آن هایی که تحت حمایت خانواده ها نیستند، می پردازد. نگارنده در این زمینه می نویسد: «تحقیقات نشان می دهد که حداقل 200 دانشجوی آکسفورد هیچگونه حمایت خانوادگی ندارند. نیمی از دانشجویان آکسفورد از خانواده هایشان جدا شده اند و در طول تعطیلات مجبورند مانند بی خانمان ها به دنبال محلی برای گذراندن شب خود باشند زیرا تحت حمایت خانواده نیستند.» این گزارش همچنین نشان می دهد که بیش از یک سوم دانشجویان بدون حمایت خانواده، در طول دوره تحصیلی مشغول به کار هم هستند. این مسئله جای تاسف دارد که دانشگاه ها هیچ فرآیندی برای حمایت از این دانشجویان ندارند.»

روزنامه «Columbia Daily Spectator» وابسته به دانشگاه « کلمبیا» در مطلبی با عنوان « وقت آن است که نادیده گرفتن نیازهای مسلمانان در دانشکده ها متوقف شود» به قلم «زوارین زکریا» به بررسی مشکلاتی که برای دانشجویان مسلمان در دانشکده ها وجود دارد می پردازد. وی در این زمینه می نویسد:« دانشجویان مسلمان کالج بارنارد برای نماز خواندن و صرف غذای اسلامی با مشکل روبرو هستند. برخی از دانشگاه ها هم که دارای نمازخانه هستند با مشکل کیفیت پایین مواجه می شوند. برای دانشجویان مسلمان تازه وارد نیز این مشکلات بیش از پیش نمایان می شود و این افراد در یافتن غذاهای حلال با مشکل مواجه می شوند. باتوجه به همه این مشکلات زمان آن رسیده است که دانشگاه ها به نیازهای این قبیل دانشجویان پاسخ دهند و امکانات را برای آن ها فراهم کنند.»

انتهای پیام/

کد خبر: 973085

وب گردی

وب گردی