تولید ثروت و شغل از مهم‌ترین عوامل اولویت انتخاب دانشگاه آزاد اسلامی

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش گفت: واحدهای دانشگاهی ما باید برمدار اصلی فناوری حرکت کنند تا از طریق علم بتوانیم تولید ثروت کنیم. از عوامل مهم انتخاب اول شدن یک دانشگاه برای داوطلبان، حرکت در مسیر فناوری، تولید ثروت و شغل است.

دکتر حسن اخگری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تا سال 1404، گفت: بنا به توصیه و دیدگاه مسئولان دانشگاه آزاد اسلامی، واحدهای دانشگاهی ما باید تبدیل به نسل دوم، سوم و چهارم شده و بر مدار اصلی فناوری حرکت کرده تا از طریق علم بتوانیم تولید ثروت کنیم. دانشگاه آزاد واحد تالش با ارائه درس شیلات در این دانشگاه و فراهم شدن اشتغال برای دانشجویان این رشته قدم‌های محکمی را در این مسیر برداشته است که از عوامل مهم انتخاب اول شدن یک دانشگاه برای داوطلبان حرکت در مسیر فناوری، تولید ثروت و شغل است.

وی افزود: در حال حاضر درصددیم تا دوره‌های مهارتی و استارتاپی با توجه به شرایط اکولوژی منطقه در واحد تالش برگزار کنیم. در این راستا با توجه به اینکه تالش 40 درصد ماهیان سردابی استان گیلان را تامین می‌‌کند در خصوص پرورش ماهی و بنا به نیاز منطقه، دوره‌‌‌های مهارتی را در این خصوص برگزار خواهیم کرد تا دانشجو بعد از فارغ التحصیلی در کنار مهارت‌‌هایی که دارد بتواند وارد بازار کار شود.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد تالش تاکید کرد: درصدد انعقاد قراردادهایی در قالب همکاری دوجانبه با شیلات هستیم که می‌توانند از پژوهش های پژوهشگران این واحد استفاده کنند. واحد تالش توانایی تولید تخم چشم زده قزل آلا را با همکاری شیلات دارد. اگر این اتفاق بیفتد مانع خروج ارز از کشور شده و در این زمینه به استقلال می‌رسیم تا جایی که دیگر این محصول را از کشور فرانسه وارد نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973131

وب گردی

وب گردی