مدارک تمام مراکز آموزش عالی کشور از اعتبار یکسانی برخوردار است

شریعتی نیاسر گفت: از نظر وزارت علوم مدارک دانشگاه‌های کشور از ارزش یکسان استخدامی برخوردار هستند و ما باید توجه کنیم مجموع نظام آموزش عالی از نظر اعتبار یکسان هستند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از دانشگاه شهید چمران اهواز، مجتبی شریعتی نیاسر امروز دوشنبه ۱۶ مهرماه در آیین غبارروبی و ادای احترام به شهدای گمنام این دانشگاه گفت: خرسندم از اینکه دریکی از روزهای آغازین سال تحصیلی توفیق یافته و در استان شهید پرور خوزستان و شهر اهواز حضور پیدا کرده‌ام تا ضمن عرض ارادت به جامعه دانشگاهیان در این منطقه در جریان پیشرفت امور این دانشگاه نیز قرار گیرم.

وی ضمن گرامی داشت یاد و خاطر شهیدان حادثه تروریستی اخیر اهواز اظهار کرد: با برگزاری این آیین وحدت و یکپارچگی جامعه علمی کشور را برای اعتلای نظام جمهوری اسلامی ایران اعلام می‌کنیم.

معاون آموزشی وزیر علوم افزود: دانشگاه شهید چمران اهواز جزو دانشگاه‌های جامع علمی کشور است و حمایت خود را از این دانشگاه اعلام می‌کنیم و امیدوار هستیم که در پرتو این حمایت‌ها بتوانیم زمینه رشد و تعالی بیشتر منطقه را در حوزه آموزش عالی فراهم کنیم.

شریعتی نیاسر در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص میزان پذیرش دانشجویان مقاطع مختلف در دانشگاه‌های سراسر کشور، افزود: در جذب دانشجویان مقطع کارشناسی تعداد دانشجویان با سال گذشته تفاوت چندانی نداشته است؛ همچنین در مقطع دکتری با احتساب مراکز غیردولتی ۲۴ هزار و ۴۰۰ نفر ظرفیت ورودی بوده و در مقطع کارشناسی ارشد نیز تغییر زیادی در جذب دانشجو نداشته‌ایم.

وی اضافه کرد: جمعیت دانشجویان ما نسبت به اوایل دولت یازدهم تقریباً نزدیک به ۸۰۰ هزار نفر کاهش‌یافته و از سوی دیگر جمعیت هیات‌علمی افزایش قابل‌ملاحظه داشته است. این مسئله بدان معناست که طی چهارتا پنج سال گذشته شاخص نسبت دانشجو به هیات‌علمی بهبودیافته و امیدواریم در سال آینده وضعیت بهتر از این را شاهد باشیم.

وی بیان کرد: یکی از نکته‌های بسیار خوبی که مورد توجه قرارگرفته جایگاه نظارت دستگاه آموزشی عالی است؛ به واسطه این مسئله توانستیم بعضی از مراکز دانشگاهی که عملکرد مطلوبی داشته‌اند را ارتقاء دهیم و برخی دیگر که وضعیت مطلوبی نداشته و از استاندارد فاصله داشته‌اند را یا ظرفیت‌ها را به صفر برسانیم یا منحل کنیم که این مسئله بیشتر در بخش غیردولتی‌ها است.

معاون آموزشی وزارت علوم، یادآورشد: اخیراً در فضای رسانه‌ای مطرح‌شده که مدارک تحصیلی بعضی از مراکز دانشگاهی ممکن است از اعتبار کمتری برخوردار باشند؛ بار دیگر تأکید می‌کنم مدارک تمام مراکز آموزش عالی کشور که از دستگاه آموزش عالی یا از شورا گسترش مجوز گرفته‌اند از اعتبار یکسانی برخوردار است.

شریعتی نیاسر، ادامه داد: قطعا هیچ‌کدام از دستگاه اجرایی کشور و مرکز دانشگاهی قانونا مجاز نیستد اعلام کنند مدارک برخی دانشگاه‌ها و یا زیر نظام‌ها مورد تأیید نیست. این مسئله از نظر وزارت علوم مورد تأیید نیست و از نظر ما مدارک دانشگاه‌های کشور از ارزش یکسان استخدامی برخوردار هستند و ما باید توجه کنیم مجموع نظام آموزش عالی از نظر اعتبار یکسان هستند.

وی ادامه داد: اگر یک دستگاه اجرایی به دلایل مختلفی می‌خواهد از فارغ‌التحصیلان یک دانشگاه بیشتر استفاده کند مسئله‌ای طبیعی است و همه جای دنیا نیز دیده می‌شود ولی هیچ دستگاه اجرایی مجاز نیست که اعتبار مرکز دانشگاهی را نادیده گرفته و یا خدشه‌ای به آن وارد کنند.

معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی وزارت علوم، گفت: دستگاه آموزشی عالی باید جایگاه نظارت خود را بیش از پیش تقویت کند و نقش اجرایی را کم‌رنگ‌تر کرده و به مراکز دانشگاهی تفویض اختیار کند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973160

وب گردی

وب گردی