برنامه محور بودن واحدهای دانشگاهی گامی بزرگ در راستای جذب دانشجو خواهد بود

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن گفت: دانشگاه آزاد تا به امروز بسترسازی مناسبی در واحدهای مختلف برای ایجاد شرایط بهتر جذب دانشجو فراهم کرده است، خصوصا در استان تهران که مأموریت و برنامه هر واحد مشخص و تعیین شده است.

دکتر حسن شهرکی پور رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن در گفت‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، درباره تبدیل دانشگاه آزاد به انتخاب اول داوطلبان تا سال 1404، گفت: دانشگاه آزاد تا به امروز بسترسازی مناسبی را در واحدهای مختلف برای ایجاد شرایط بهتر در جذب دانشجو فراهم کرده است، خصوصا در استان تهران که ماموریت و برنامه هر واحد مشخص و تعیین شده است. برنامه محور بودن واحدهای مختلف دانشگاهی گام بزرگی در راستای جذب دانشجو خواهد بود، بر همین مبنا ماموریت واحد رودهن ایجاد دهکده سلامت سالمندی با توجه به شرایط آب و هوایی در این منطقه خواهد بود.

وی افزود: در بحث سلامت روان هم برنامه‌های مشترکی با جهاد دانشگاهی داریم که در ذیل محور سلامت سالمندی دنبال می‌شود. در همین راستا داوطلبانی که خواهان تحصیل در رشته‌‌های روان شناسی هستند با توجه به رویکرد واحد رودهن تمایل بیشتری به انتخاب این واحد دانشگاهی دارند.

رئیس دانشگاه آزاداسلامی واحد رودهن در ادامه خاطر نشان کرد: توجه دکتر طهرانچی به مدارس سما و ایجاد بستر سازی مناسب و آموزش های صحیح از پایه یکی از عوامل مهم جذب و انتخاب دانشگاه آزاد به عنوان گزینه برتر داوطلبان ورود به دانشگاه است تا جایی که در واحد رودهن هم مجتمع آموزشی مدارس سما در یک فضای 9900 متری راه اندازی شده و قطعا این دانش آموزان از ورودی‌های آینده دانشگاه آزاد اسلامی خواهند بود.

شهرکی پور تاکید کرد: مهارت آموزی یکی دیگر از فاکتورهای مهم تبدیل یک دانشگاه به عنوان گزینه اول انتخاب داوطلبان ورود به دانشگاه است که اگر دانشجویان در دوران دانشجویی خود مهارت‌های عمومی و تخصصی لازم را کسب کنند قطعا بعد از فارغ التحصیلی بیکار نخواهند ماند. در همین راستا واحد رودهن مزرعه ای در اختیار دارد که برای کسب مهارت آموزی و ایجاد درآمد برای دانشجویان این واحد به کار گرفته شده و این امر آغازی برای ایجاد اشتغال همراه با مهارت آموزی در دوران دانشجویی است.

وی در پایان متذکر شد: اگر تمامی واحدهای دانشگاه آزاد در مسیر مهارت آموزی و اشتغال زایی قدم برداشته و بتوانند اطمینان از آینده را برای داوطلبان ورود به دانشگاه فراهم کنند، قطعا در آینده‌ای نه چندان دور دانشگاه آزاد اسلامی انتخاب اول داوطلبان خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973162

وب گردی

وب گردی