چهره برندگان نوبل 2018

مراسم نوبل امسال با معرفی برخی از شخصیت های مهم علمی جهانی برگزار شد که در ادامه با چهره این دانشمندان آشنا می شویم و دلایل کسب این جوایز توسط آنان نیز تشریح خواهد شد.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، آکادمی سلطنتی نوبل «ویلیام نوردهاوس» و «پل رومر» را به صورت مشترک به عنوان برندگان جایزه اقتصاد سال ۲۰۱۸ انتخاب کرد. این دو اقتصاددان آمریکایی، به دلیل در نظر گرفتن تغییرات آب و هوایی و نوآوری های عرصه فناوری در تحلیل های اقتصاد کلان موفق به دریافت این جایزه شدند.
پل رومر
ویلیام نوردهاوس

جایزه نوبل شیمی 2018 به صورت مشترک به «سر گرگوری پی وینتر»، «جورج پی اسمیت» و «فرانسیس اچ آرنولد» به ترتیب به خاطر استفاده از فاژها برای تولید داروهای جدید، توسعه یک روش جدید به نام نمایش فاژ و ایجاد انقلاب در آنزیم‌ها اعطا شد.

فرانسیس اچ آرنولد

سر گرگوری پی وینتر جورج پی اسمیت

جایزه نوبل فیزیک امسال به طور مشترک به «آرتور اشکین»، «جرارد مورو» و «دونا استریک‌لند» به خاطر نوآوری‌های انقلابی در حوزه «فیزیک لیزری» تعلق گرفت.


دونا استریک‌لند
آرتور اشکین
جرارد مورو

جایزه نوبل پزشکی امسال نیز به طور مشترک به «جیمز پی. آلیسون» ایمنی‌شناس آمریکایی و «تاسوکو هونجو» ایمنی شناس ژاپنی به خاطر تلاش در راه توسعه درمانی برای سرطان تعلق گرفت.


جیمز پی. آلیسون

تاسوکو هونجو

کد خبر: 973173

وب گردی

وب گردی