خدمات  بسیج شهرداری در پیاده روی اربعین حسینی(ع)

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران از آمادگی پذیرایی روزانه از ۱۰ هزار نفر زائر خواهر و برادر در موکب علی بن موسی الرضا (ع) خبر داد و گفت: فعالیت این موکب ۱۰ روز قبل از اربعین شروع می شود.

به گزارش ایسکانیوز، مجتبی سالک مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران با اشاره به مراسم با شکوه پیاده روی اربعین حسینی علیه السلام در کشور عراق گفت: کنگره بزرگ اربعین، بزرگترین اجتماع مذهبی مسلمانان است که در جهان نظیر ندارد، این راهپیمایی بزرگ یک رکورد شناخته می‌شود که بیش از ۲۰ میلیون نفر مسلمان از نقاط مختلف جهان با پای پیاده برای زیارت حضرت سیدالشهدا( ع)به سمت کربلای معلی حرکت کرده و با خلق حماسه ای بزرگ، فریاد هیهات من الذله را سر می دهند.

سالک گفت: در مسیر زائران موکب‌ها و خیمه‌های فراوانی برای پذیرایی برپا شده است که صحنه‌های بسیار زیبایی را خلق می‌کنند. اکثر مردم قبایل و عشایر مختلف در این مسیر خیمه و چادر برپا کرده و با تمامی دارایی خود حتی به اندازه قرص نان یا با شستن پای زائران به مردم خدمت می‌کنند و این خدمت را برای خود افتخاری بزرگ می‌دانند.

وی با بیان این که بسیج شهرداری تهران همانند سال های گذشته در کنار مردم عراق به زائرین اربعین حسینی خدمات رسانی می کند، گفت: حضور موثر شهرداری تهران از قبل و بعد مرزهای کشور عراق در زمینه خدمت رسانی به زائرین حرم حسینی(ع)، نشان دهنده عشق و ارادات نیروهای خدومی است که به صورت افتخاری در این مراسم حضور یافته و به صورت شبانه روزی از ۱۰ روز قبل از اربعین حسینی به زائران حرم امام حسین (ع) خدمت رسانی می کنند.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران اضافه کرد: به همین منظور موکب علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر شهر نجف به کربلا در کنار عمود ۷۰۷ و در مساحتی به وسعت ۶ هکتار برپا شده است، روزانه آماده پذیرایی از ۹ هزار نفر زائر خواهر و برادر با امکاناتی شامل ۶ هزار متر خوابگاه، ۳۷۵متر مربع درمانگاه، ۹۰دستگاه حمام و ۱۲۰چشمه سرویس بهداشتی خواهد بود.

موکب علی بن موسی الرضا (ع) در مسیر شهر نجف به کربلا در کنار عمود ۷۰۷ و در مساحتی به وسعت ۶ هکتار برپا شده است



سالک گفت: امسال هزینه های موکب علی بن موسی الرضا(ع) با کمک خیرین شهر تهران تامین و حدود ۴۰۰ نفر خدام زبده و با تجربه جهادی از کارکنان شهرداری به صورت افتخاری جهت حضور در این موکب گزینش شده و با هزینه خودشان (ایاب و ذهاب) در این موکب ها حضور می یابند که هیچ گونه حقوق، دستمزد و یا حق ماموریتی نیز دریافت نخواهند کرد.

وی از برپایی کلینیک درمانی با همکاری بسیج شرکت شهر سالم خبر داد و تصریح کرد: با کمک خیرین بیش از ۳۷۵ متر مربع فضای درمانی دائمی در این موکب احداث شده است و ۲۵ نفر پزشک مجرب شامل جراح، پزشک عمومی، زنان، اطفال، ارتوپد، دندانپزشک و پرستار جهت درمان زائران حسینی(علیه السلام) در این درمانگاهها حضور می یابند و داروهای مورد نیاز این درمانگاه ها نیز توسط خیرین تامین و تجهیز می شود.

سالک به اقدامات فرهنگی بسیج شهرداری تهران در این ایام اشاره کرد و گفت: فضا سازی محیطی فرهنگی، برگزاری نمازهای جماعت در سه نوبت، برپایی مراسم ها و هیئات با حضور مداحان اهل بیت عصمت و طهارات علیهم السلام و سخنرانان برجسته کشور، برپایی غرفه های احکام ویژه بانوان و آقایان، غرفه خیاطی، تعمیر کیف و کفش، تعمیر ویلچر، چادر ماساژ و طب اسلامی و آریشگاه مردانه در موکب علی بن موسی الرضا (ع)، و... از جمله اقدامات فرهنگی است که در این ایام انجام می شود.

مسئول سازمان بسیج شهرداری تهران خادمی آستان امام حسین(ع)را افتخاری بزرگ و توفیقی ارزشمند عنوان کرد و گفت: خادمی زائرین اربعین حسینی یکی از فرصت ها و توفیقاتی است که نصیب هر کس نمی شود و کسانی که در مراسم اربعین حسینی حضور می یابند، این توفیق به صورت خاص نصیبشان می شود، لذا افتخار خدمت گذاری به زائرین اربعین حسینی، افتخاری بلند مدت است که نصیب ما شده است و باید شکر گذار این نعمت باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973175

وب گردی

وب گردی