بیش از 10 هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد تحصیل می کنند

رئیس سازمان امور دانشجویان وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از تحصیل بیش از ۱۰ هزار دانشجوی خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، مجتبی صدیقی با اشاره به جذب ۴ هزار دانشجوی غیرایرانی در دو سال گذشته اظهار کرد: جذب سالانه دانشجویان غیرایرانی یا به‌ صورت بورسیه تحصیلی یا هزینه شخصی انجام می‌شود.

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به اینکه طبق برنامه ششم توسعه، باید ۷۵هزار دانشجوی غیر ایرانی در دانشگاه‌های کشور جذب شوند، تصریح کرد: همه دانشگاه‌ها جذب دانشجوی خارجی را به عنوان یک بخش مهم در برنامه بین‌المللی خود قرار داده‌اند.

صدیقی در خصوص ملیت دانشجویان غیر ایرانی، توضیح داد: عمده دانشجویان خارجی از کشورهای اطراف (افغانستان، عراق، سوریه، تاجیکستان) هستند. از مناطق دورتر مانند کشورهای آفریقایی و کشورهای غربی هم دانشجو داریم. داوطلبان کشورهای غربی معمولاً برای دوره‌های کوتاه مدت مانند دوره‌های زبان فارسی یا برای دورهای بلندمدتی به ایران می‌آیند که منجر به دریافت مدرک تحصیلی می‌شوند.

معاون وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در خصوص آمار دانشجویان غیرایرانی گفت: اکنون بیش از ۲۷ هزار دانشجوی غیر ایرانی در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، حدود ۱۰ هزار دانشجو در دانشگاه آزاد اسلامی و درمجموع حدود ۳۷ هزار دانشجوی غیرایرانی در کشورمان مشغول تحصیل هستند.

وی در ادامه توضیح داد: این آمار غیر از طلاب مشغول به تحصیل است. مجموع دانشجویان و طلاب غیرایرانی مشغول به تحصیل در ایران بیش از ۵۲ هزار نفر است.

رئیس سازمان امور دانشجویان در خصوص ارائه ارز به دانشجویان ایرانی خارج از کشور توضیح داد: دانشجویانی که تا پایان شهریورماه برای نیمسال اول سال تحصیلی درخواست داده باشند، ارز ۴ هزار و ۲۰۰ تومانی دریافت خواهند کرد که این ارز دیگر تمام‌ شده است.

صدیقی در خصوص ارائه ارز در نیمسال دوم توضیح داد: نرخ ارز در ۶ ماهه دوم سال برای دانشجویان ایرانی خارج از کشور مشخص نیست و سازوکار آن را باید بانک مرکزی اعلام کند.

کد خبر: 973214

وب گردی

وب گردی