۶ دانشجوی معماری دانشگاه آزاد اسلامی اوز از طرح‌های خود دفاع کردند

شش نفر از دانشجویان رشته معماری دانشگاه آزاد اسلامی مرکز اوز از طرح‌های معماری خود در تالار ویدئوکنفرانس محمدبن‌موسی خوارزمی (خیریه حاج محمدرضا کمالی) دفاع کردند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از اوز، استاد راهنمای این دانشجویان با معرفی دانشجویانی که آماده دفاع از طرح‌­های خود بودند، اظهار کرد: در طول ترم سعی می­‌شود در قالب درس­‌های طرح و پروژه، دانشجویان ایده و ذهنیت خود را روی کاغذ انتقال دهند و با وجود اجباری‌ نبودن دفاع از درس پروژه، به‌منظور آمادگی هر چه بیشتر دانشجویان برای حضور در مقاطع بالاتر و آشنایی با روش‌های پژوهش و ارائه، جلسه‌های دفاع از پروژه نهایی برگزار می­‌شود.

سحر علوی با بیان این ویژگی خاطرنشان کرد: از دانشجویان خواسته می­‌شود طرح‌­های معماری را متناسب با شرایط جغرافیایی و دانشگاه محل تحصیل ارائه کنند.

وی با ابراز خشنودی از حضور رئیس، مدیر آموزش و یکی دیگر از استادان رشته معماری، از حاضران تقاضا کرد به بیان نظرهای خود بپردازند و سوال­‌های احتمالی را مطرح کنند.

پروین امیدوار، حسن حقارت، فاطمه رئیسی، سحر آگاه، ویدا کارگشا و جابر صدیق، هر کدام در حدود ۲۰ دقیقه از طرح­ های خود با موضوعات (خانه ­های هوشمند، کتابخانه عمومی، پایان مسافربری در شهر گراش، میدان­ های بزرگ، دانشکده هنر و معماری و مجتمع مسکونی) دفاع کردند.

پروانه پدرام، مدیر آموزش و نازنین حبیبی، استاد معماری دانشگاه نیز نقاط مثبت و منطقی طرح را یادآوری کردند و ابهام­‌های موجود را مورد پرسش قرار دادند.

رئیس دانشگاه نیز تشویق دانشجویان به تفکر و بررسی موقعیت­‌های جغرافیایی به‌منظور تدوین طرح­‌های متنوع را ستود و خاطرنشان کرد: دغدغه دانشگاه در این راستا قرار دارد که استادان، کار عملی را جدی بگیرند و این کار با فراهم‌ بودن امکانات مختلف در دانشگاه شدنی است.

عبدالعزیز خضری خاطرنشان کرد: عنوان معماری منحصر به نظام مهندسی نیست و در هر برنامه‌ریزی کاربرد دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973298

وب گردی

وب گردی