بیمارستان واحد نجف آباد با مشارکت خیریه سلامت زیتون راه اندازی می شود

سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی از توافق اولیه راه اندازی بیمارستان واحد نجف آباد با مشارکت خیریه سلامت زیتون خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر محمدمهدی طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی در نشستی که به منظور احداث بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی نجف آباد برگزار شد، گفت: رویکرد دانشگاه آزاد اسلامی به عنوان مجموعه ای از مردم و برای مردم، این است که باید توسعه هوشمند شهرها را دنبال کند تا بتواند به وظیفه خود برای نشان دادن کارآمدی ارکان نظام عمل کند.

دکتر طهرانچی با اشاره به تاریخچه دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: زمانی که کشور نیاز به توسعه آموزش عالی داشت، دانشگاه آزاد اسلامی در آن برهه با توسعه کمی واحدها در شهرها به کمک این توسعه آمد، اما اکنون رویکرد این است که مرزبندی شهری نداشته باشیم.

وی با اشاره به پیشنهاد راه اندازی بیمارستان واحد نجف آباد با مشارکت خیریه سلامت زیتون، خاطرنشان کرد: همانطور که مردم نجف آباد روزی با اهدای زمین به توسعه دانشگاه آزاد اسلامی کمک کردند، اکنون هم برای پیشرفت این دانشگاه و احداث بیمارستان به یاری ما خواهند آمد.

دکتر طهرانچی با اشاره به جلسه با وزیر بهداشت، تصریح کرد: به همراه معاون علوم پزشکی و برخی از معاونان دانشگاه دیداری با دکتر قاضی زاده هاشمی داشتیم و موضوع تأسیس بیمارستان در دانشگاه آزاد اسلامی مطرح شد که وزیر بهداشت به نیاز شهرستان ها به کادر پزشک متخصص اشاره کرد. می توانیم با مدلی که در دانشگاه آزاد اسلامی داریم، دانشجو در دوره تخصص بورس کرده و آنها را متعهد کنیم تا پس از پایان تحصیل در شهرستان های مورد نیاز فعالیت کنند.

عضو هیأت امنای دانشگاه آزاد اسلامی تاکید کرد: تفاهم نامه اولیه احداث بیمارستان را امضا می کنیم و این موضوع تا دو هفته آینده در هیأت امنا تصویب خواهد شد. تأکیدم این است که ساخت این بیمارستان از 17 ربیع الاول همزمان با ولادت حضرت محمد(ص) آغاز شود.

با ایجاد بیمارستان های تخصصی چرخه آموزش پزشکی در دانشگاه آزاد کامل می شود

دکتر محسن نفر معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی نیز در این نشست با اشاره به اهمیت ایجاد بیمارستان برای رشته های پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی، گفت:ر با ایجاد بیمارستان های تخصصی در دانشگاه آزاد اسلامی می توانیم چرخه آموزش پزشکی در این دانشگاه را کامل کنیم.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به سابقه راه اندازی بیمارستان در این واحد دانشگاهی، افزود: خیریه سلامت زیتون برای احداث بیمارستان در شهرستان نجف آباد با مشارکت دانشگاه آزاد اسلامی پا پیش نهاده و از این اقدام استقبال کرده و اعلام می کنیم که تمامی موسسات خیریه می توانند برای همکاری با دانشگاه آزاد اسلامی در ایجاد بیمارستان، طرح خود را به این دانشگاه ارائه کنند.

وی با بیان اینکه عدم حضور متخصص در شهرهای کوچک به یک معضل تبدیل شده، تصریح کرد: برای رفع این معضل چاره ای جز این نداریم که با مجوز وزارت بهداشت، دانشجو بورس و متعهد کنیم که پس از پایان تحصیل در شهرهای کوچک خدمت کنند.

دکتر نفر در پایان گفت: برای اجرای این طرح با وزیر بهداشت صحبت و مقدمات اولیه فراهم شده تا بتوانیم متخصص بورس کنیم. انشاءالله تا قبل از اتمام پروژه ساخت بیمارستان نجف آباد بتوانیم پزشک متخصص عضو هیأت علمی در این بیمارستان داشته باشیم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973336

وب گردی

وب گردی