چگونه در مسیر کارآفرین شدن هرگز تسلیم نشوید؟

اگر همین الان دارید به تسلیم شدن فکر می‌کنید، صبر کنید تا این مطلب را بخوانید. بدترین روزهایتان درست قبل از دستیابی به موفقیت سراغتان می‌آیند. ۷ دلیل بزرگ وجود دارد برای این که نباید هرگز تسلیم شوید.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، اگر همین الان دارید به تسلیم شدن فکر می‌کنید، صبر کنید تا این مطلب را بخوانید. بدترین روزهایتان درست قبل از دستیابی به موفقیت سراغتان می‌آیند. ۷ دلیل بزرگ وجود دارد برای این که نباید هرگز تسلیم شوید. بیایید با هم هر گام را بررسی کنیم.

۱. سرزنده بمانید. تا زمانی که زنده هستید هر چیزی ممکن است.

۲. انتظارتان را پایین بیاورید.

اغلب موفقیت‌ها یک شبه بدست نمی‌آیند. این کار هر متخصص روابط عمومی است که استارتاپی را که به تازگی موفق شده به شکلی به تصویر بکشد که گویی یک شبه موفق شده است. شاید چیزهایی شبیه این بشنوید: «آن‌ها این را تنها طی چند شب آخر هفته‌ها درست کردند و یک هفته بعد توانستند یک میلیون کاربر جذب کنند» یا «این فقط یک کار سرگرمی و جانبی برای آن‌ها بود اما بعد یک روز سایت به خاطر حجم ترافیک از دسترس خارج شد.»

برخی از این داستان‌ها حقیقت دارند اما در مورد اغلب آن‌ها شما از کل داستان اطلاع نخواهید داشت. حدس زدن این که دیگران چگونه موفق می‌شوند تلف کردن وقتتان است. پاول گراهام به هر گروهی از بنیان‌گذارانی که در شتاب‌دهنده خود Y cobinator، هشدار می‌دهد که تنها 1 درصد آنها به سرعت موفقیت را تجربه خواهند کرد. آن چه در نهایت رخ می‌دهد این است که بنیان‌گذاران همه انتظار دارند جزو آن ۱٪ باشند. می‌توانید برای آن هدف تلاش کنید. اما نمی‌توانید انتظار آن را داشته باشید. انتظاراتتان را پایین بیاورید.

۳. به خاطر داشته باشید شما قوی‌تر از آنی هستید که فکر می‌کنید.

در مواقعی، ممکن است با خود فکر کنید نمی‌توانید فشارها را تحمل کنید. باید ایستادگی داشته باشید؛ و فقط یک چیز را انجام دادن کافی نیست. باید چیزهای مختلف را امتحان کنید پیش از این که پی ببرید چه چیزی کار می‌کند. بیایید فرض کنیم از ۹۹ موردی که امتحان کرده‌اید هیچ کدام به خوبی کار نکرده باشند. آیا مورد ۱۰۰ام را امتحان می‌کنید؟ اگر درباره آن فکر کنید، ۹۹ شکست قبلی تقریباً تاثیری بر موفقیت مورد بعدی ندارند مادامیکه چیزهای متفاوتی را امتحان کنید.

۴. تلقین کنید. بقیه هم همین کار را خواهند کرد. آن‌ها هرگز تسلیم نخواهند شد، شما چرا تسلیم شوید؟

موفقیت را به خود تلقین کنید. همه این کار را می‌کنند. شما هم باید همین کار را کنید. به خود دروغ نگویید، اما به گونه‌ای رفتار کندید که گویی از قبل موفق شده‌اید.

۵. خود را با افرادی که پیش از شما موفق شده‌اند مقایسه نکنید.

هیچ گاه با دیدن موفقیت دیگران تسلیم نشوید. شما هرگز نخواهید دانست وضعیت آن‌ها واقعاً چگونه است. حتی اگر فکر کنید می‌دانید، نمی‌دانید.

پس از این که همه این موارد را انجام دادید، شما وارد شیب (dip) می‌شوید. این پایین‌ترین نقطه در کل مسیرتان است، موقعیتی به نظر ناامیدکننده که درست پیش از موفقیت به سراغ شما می‌آید – ست گودین یک کتاب کامل درباره این نوشته است. اگر فکر می‌کنید این فقط یک صحبت انگیزشی بی‌پایه و اساس است، دوباره فکر کنید. زمانی که به نقطه‌ای واقعاً پایین سقوط می‌کنید، چند ریسک کنید، چیزی برای از دست دادن ندارید – و این دقیقاً زمانی است که احتمالاً بزرگ‌ترین ریسک خود را می‌کنید و موفق می‌شوید.

اغلب افرادی که به این اینفوگرافیک نگاه می‌کنند احساس می‌کنند در شیب گیر کرده‌اند. چاره این است که اگر گیر افتاده‌اید، به حرکت ادامه دهید؛ و گاهی این بدین معنی است که به خانه اول برگردید. در هر صورت، هرگز تسلیم نشوید چون ممکن است تنها یک چیز باقی مانده باشد که باید بر آن غلبه کنید. اکنون برخیزید و با صدای بلند به خود بگویید، «هرگز تسلیم نشو! هرگز تسلیم نشو! هرگز تسلیم نشو!»

انتهای پیام/

کد خبر: 973337

وب گردی

وب گردی