فشار برای تغییر مدیریت در سایپا ادامه دارد/ اصرار برای تغییر مدیرعامل سایپا قبل از استیضاح وزیر

چند روزی می شود که فشار بر اعضای هیات مدیره برای تغییر مدیرعامل سایپا ادامه دارد، فشاری که از سوی افراد ذی نفوذ در صنعت خودروسازی صورت گرفته است.

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی ایسکانیوز؛ از چند روز قبل تاکنون فشار برای تشکیل جلسه هیئت مدیره و تغییر مدیرعامل سایپا بر روی اعضای هیات مدیره ادامه دارد و به گفته برخی از این اعضا، فشارها به اوج خود رسیده است.

بر اساس اطلاعات بدست آمده فشار برای تغییر مدیرعامل سایپا از سوی برخی از مدیران دولتی و شرکت‌های خصوصی که در این جابه‌جایی ذی‌نفع هستند، آورده می شود.

در این خصوص یک منبع آگاه به خبرنگار ایسکانیوز گفت: ظاهرا خود وزیر هم از این فشارها و لابی‌ها برای جابه جایی مدیرعامل سایپا بی‌خبر است؛ چرا که قطعا در این شرایط هیچ‌وقت با این تغییر موافقت نمی‌کرد؛ چراکه این تغییر در این شرایط اصلا به صلاح سایپا و صنعت خودروسازی کشور نیست.

به گفته این منبع آگاه، این فشارها به جایی رسیده که بعضا شایعه‌هایی در بین کارگران و فعالان حوزه خودرو پراکنده می‌کنند که مدیرعامل سایپا برکنار و فردی دیگری جایگزین او شده است.

این حواشی در حالی رخ داده است که چند روز قبل ۲ سهامدار عمده گروه سایپا طی یک بیانه اعلام کرده بودند از مدیرعامل فعلی حمایت می‌کنند و تغییر در این شرایط را به صلاح این شرکت نمی‌دانند.

این انتصاب در این شرایط که تولید خودرو به دلیل تحریم‌های یکجانبه آمریکا تا حدودی با چالش مواجه شده و هنوز قیمت‌های جدید خودرو اعلام نشده و عملا خودروسازان در زیان به سر می‌برند، قطعا وزیر جدید را با یک عمل انجام شده مواجه می‌کند و شرایط را در یکی از دو خودروساز بزرگ کشور با چالش بیشتری همراه خواهد کرد.

گرچه بر اساس قانون تجارت تغییر مدیرعامل باید از سوی اعضای هیات مدیره و سهامداران عمده صورت بگیرد و این یک عمر طبیعی است اما حال این پرسش مطرح می شود که رییس جمهور، به خصوص وزیر صنعت چقدر از این ماجرا و فشار بر اعضای هیات مدیره باخبر هستند و تا کی اجازه این تحرکات را می‌دهند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973341

وب گردی

وب گردی