نظامیان درشرایط سخت پناهگاه مردم هستند

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح با بیان اینکه نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم، گفت: این طب رزم و نظامیان هستند که در شرایط سخت و بلایای طبیعی می‌توانند پناهگاه مردم باشند.

به گزارش ایسکانیوز، سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح در چهارمین همایش بین‌المللی طب نظامی «آسیا پاسیفیک» که صبح امروز(شنبه) در مرکز همایش‌های بین‌المللی صداوسیما برگزار شد، اظهار داشت: امروز بیش از هر زمانی آثار سلامت برای جوامع بشری روشن شده است. همه فرماندهان نظامی ارزش سلامت کارکنان را خوب می‌دانند و ما در دفاع مقدس به خوبی ارزش طب رزم را درک کردیم و با ۵۰ بیمارستان نظامی، پزشکان ما در حملات شیمیایی جان ۵۵۴ هزار سرباز را نجات دادند.

وی افزود: امروز با توجه به پیشرفت علم و فناوری نیازمند طب رزمی پویا و پیشرفته هستیم. این طب رزم و نظامیان هستند که در شرایط سخت و بلایای طبیعی پناهگاه مردم هستند و سامانه طب نظامی، باید بتواند شرایط سخت و بحرانی را مدیریت کند.

سرلشکر باقری ادامه داد: این کنگره‌ها کمک می‌کند تا نظامیان کشورهای مختلف تجربیات خود را به اشتراک بگذارند و در این راستا دیپلماسی دفاعی در گسترش روابط و همکاری‌ها بسیار موثر است.

رئیس ستادکل نیروهای مسلح با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی در قدس اشغالی و عربستان سعودی در یمن، تصریح کرد: ما امروز شاهد جنایات گسترده این رژیم‌ها هستیم که به بیمارستان‌ها حمله و مراکز درمانی را از بین می‌برند. از سوی دیگر گسترش گروه‌های تروریستی در منطقه موجب کشتار و آسیب بسیاری از مردم بی‌گناه و غیر نظامی شده است.

وی گفت: امیدوارم در این کنگره بتوانیم با همفکری و نقش‌آفرینی فعال در مقابله با این جنایات گام برداریم.

کد خبر: 973412

وب گردی

وب گردی