هنر مقاومت، بقای تروریسم را تهدید می‌کند

هنر مقاومت، حقیقت کتمان شده اندیشه انقلابی را به گوش جهانیان رسانده و با استقرار صلح در جهان، ریشه‌های تروریسم را خشک خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز؛ انقلاب واژه شگرفی است که طی چندین دهه اخیر جهان را با تحولاتی فراتر از مرزهای جغرافیایی روبرو کرده و اندیشه را دست مایه تحولات امروز می‌کند. دیدگاه پرورش یافته انقلاب اسلامی نیز از این قضیه مستثنی نبوده و با قدمتی چهل ساله، جهان را با جوانب اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نوینی روبرو کرده است.

هنر، نماد هویت و اصالت‌های بنیادین فرهنگ، در حالی دستخوش انقلاب پرورش یافته امروز کشورمان قرار گرفته است که عرصه‌های بین‌المللی را به دغدغه‌هایی از این جنس گرفتار کرده و تا تغییر نگرش غرب نسبت به جامعه اسلامی پیش رفته است.

بنجامین مارتینی، مستندساز و عکاس فرانسوی معتقد است تعبیر بسیاری از مردم دنیا از مفهوم مقاومت در انقلاب اسلامی ایران، با نوعی خشونت همراه است اما این دیدگاه در من، بعد از سفر به ایران و با حضور در بین فیلمسازان خوش فکر و حس فضای جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت سال‌های گذشته تغییر کرد.

وی افزود: تبادل عقاید مردم ایران، مفهوم صلح و آرامش را به مردم دیگر کشورها منتقل می‌کند. در این میان مثبت اندیشی نسبت به جنگ و عواقب آن، حس مبهم انقلاب را به یک انرژی مثبت تبدیل کرده است.

این مستندساز که در دوره‌های گذشته با فیلم «به ایران نروید» موفق به حضور در جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت شده است، استقبال مردم عادی از این رویداد مهم را رویکردی انقلابی دانست و گفت: برگزاری اینگونه جشنواره‌های فیلم منجر به شفاف سازی در ریشه‌های تبعیض، استثمار و استعمار حاکم بر جهان می شود که با ایجاد بسترهای مناسب برای حضور عموم مردم و اهالی هنر، فضای هم اندیشی و مباحثه بین‌المللی فراهم شده و به صلح جهانی کمک بسیاری خواهد کرد.

وی اظهار داشت: هنر جولانگاه متمرکزی برای القای مفاهیم انسانی و اشتراک آن در دنیاست و چه بسا از طریق فیلم و عکس پیام رسانی با قدرت و سرعت بیشتری انجام و به دنیا مخابره می‌شود و صلح جهانی را محقق می‌سازد.

در شرایطی که محتوای فیلم‌های‌هالیوودی جامعیت گسترده‌ای از مخاطبان دنیا را به خود اختصاص داده است، ضرورت تولیدات آثاری با موضوعیت مقاومت و آگاه سازی موقعیت منطقه‌ای کشورها را بیش از گذشته نشان می‌دهد.

این در حالی است که تامر العربید، رئیس موسسه عالی نمایشی سوریه سینما و جشنواره‌های وابسته به آن را عرصه انتقال پیام‌های ارزشی و درک درست آن معرفی کرد و گفت: جبهه مقاومت در برخی کشورها براساس اهداف و اندیشه خصمانه دشمنان به جهان القا می‌شود در حالیکه جشنواره فیلم مقاومت در رویارویی با تولیدات بین‌المللی می‌تواند تصورات اشتباه رواج یافته را اصلاح و با حفظ هویت و تمامیت ارزش‌های انقلاب اسلامی، از تحریفات و اتهامات وارد شده به این اندیشه در فیلم‌ها جلوگیری کند.

وی ادامه داد: مردم کشورهای فلسطین و سوریه نمونه‌ای از مقاومت در جهان اسلام هستند که در مسیر تفکرات منحرفانه دشمنان، واقعیت امر مهجور مانده و در پی اهداف منفعت طلبانه تروریسم ، اذهان جهانیان به سمت و سویی اشتباه هدایت شده است. بنابراین ساخت مستند و فیلم‌های سینمایی با نمایش واقعیت‌های مبارزه علیه باطل، اندیشه واقع بینانه نسبت به مقاومت ملت سوریه و فلسطین را به سمع و نظر دنیا می‌رساند و ریشه‌های تروریسم را می‌خشکاند.

رئیس موسسه عالی نمایشی سوریه سینمای ایران را عرصه‌ای فعال در انعکاس مقاومت جهانیان معرفی کرد و اظهار داشت: سینمای ایران نسبت به تولید آثار با موضوعیت دفاع مقدس و مقاومت در مسیر پیشرفت قرار دارد و با خلق این فیلم‌ها نظر جهانیان را به خود جلب کرده است.

و با برگزاری پانزدهمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت، در انتظار نمایش جبهه مقاومت در فیلم‌های جدید هستیم تا با آگاهی بخشی به جهانیان در برابر فرهنگ کشتار ایستاده و ریشه‌های فرهنگ حیات را تقویت کنیم.

گفتنی است پانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت به همت بنیاد فرهنگی روایت و انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس از 5 تا 9آذر ماه و همزمان با هفته گرامیداشت بسیج در تهران برگزار خواهد شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973435

وب گردی

وب گردی