«درآمدی بر آسیب شناسی مدیریت روستا در ایران» منتشر شد

کتاب «درآمدی بر آسیب شناسی مدیریت روستا در ایران» تالیف دکتر نصرالله مولایی هشجین و دکتر احمد حاج علیزاده توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد گرمی راهی بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، با گسترش روز افزون شهرنشینی این سوال پیش میآید که آیا ممکن است روزی روستا و روستانشینی در ایران حذف شود؟ اما روستانشینی در ایران هرگز به صفر نخواهد رسید؛ زیرا با توجه به نقش روستاها در سکونت گزینی بخشی از جمعیت کشور و به ویژه در تولید و فراهم کردن محصولات غذایی و مواد اولیه صنایع، این امر تحقق پیدا نخواهد کرد اگرچه روستاها با گذشت زمان دچار تغییر و تحول خواهند شد، بنابراین ضرورت اعمال مدیریت برای توسعه روستایی و در سطوح مختلف بیش از پیش احساس می شود.

جایگزینی الگو از دولت به دولت به جای دولت و مردم روستا در طی چند دهه اخیر در شرایط کنونی مدیریت روستایی را با آسیب های زیادی برای کمک به برنامه ریزی، اجرا و مدیریت امور مختلف روستایی مواجه کرده است.

در بخشی از کتاب می خوانیم:

توسعه و عمران روستایی نیازمند تحولی عمیق است به این معنی که راه نیل به زندگی بهتر که روستاییان آن را بر وضعیت کنونی زندگی خویش ترجیح می دهند شامل ایجاد تغییر و دگرگونی است. تجربه نشان می دهد که این راه باید از داخل خود روستاها شروع و به وسیله خود مردم روستایی کنترل شود و با سیستم بزرگ ناحیه ای پیوند خورده و در آن ادغام شود. توسعه روستایی جریانی است که مردم روستایی راهدایت می کند تا توان خود را در جهت کنترل بر محیط خویش بالا ببرند و... .

کتاب «درآمدی بر آسیب شناسی مدیریت روستا در ایران» تالیف دکتر نصرالله مولایی هشجین استاد دانشگاه آزاد اسلامی و دکتر احمد حاج علیزاده استادیار دانشگاه آزاد اسلامی در 253 صفحه، شمارگان هزار نسخه و با قیمت 25 هزار تومان توسط سازمان چاپ و انتشارات دانشگاه آزاد اسلامی با همکاری واحد گرمی منتشر شد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973439

وب گردی

وب گردی