توسعه منابع انرژی تجدید پذیر با جذب سرمایه گذاری خارجی

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به ظرفیت گسترده جغرافیایی کشور برای بهره‌برداری از منابع تجدیدپذیر، خواستار برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌گذاران خارجی و توسعه فناوری‌های مربوط به آن ، برای توسعه منابع انرژی تجدیدپذیر شد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، برات قبادیان معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با بیان این نکته به شاتا، گفت: ایران از نظر جغرافیایی امکان بهره‌برداری از منابع تجدیدپذیر را بیش از هر کشوری در دنیا دارد و این ظرفیت تا حدی است که تنها با استفاده از تابش خورشید می‌توانیم تمام برق مو.رد نیاز کشور را تامین کرده و بخشی را هم به کشورهای دیگر صادر کرد.

کشور پهناور ایران با جمعیت حدود نیمی از جمعیت کشور ژاپن و وسعت پنج برابری آن، انواع و اقسام انرژی های تجدیدپذیر را در دل خود جای داده است، بنابراین دستیابی به فناوری‌های به‌روز دنیا در این زمینه کشور را از انرژی های تجدید ناپذیر بی‌نیاز خواهد کرد.

به گفته قبادیان تنها راه کاهش آلاینده‌ها در کشور نیز استفاده از منابع تجدید پذیر است.

او در همین مورد اضافه کرد: در حال حاضر ایران دو برابر سهم خود آلودگی تولید می‌کند و همین امر باعث می‌شود لزوم استفاده از این منابع بیش از پیش احساس شود.

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت با اشاره به اهمیت منابع تجدید پذیر در توسعه پایدار ادامه داد:‌علاوه بر این منابع انرژی تجدیدپذیر مزایای بسیاری برای توسعه کشور دارند و لازم به ذکر است که ایران از نظر این منابع در دنیا سرآمد است.

قبادیان در ادامه ضمن تشریح امکانات طبیعی برای استفاده از منابع تجدیدپذیر گفت:‌کشور ما از نظر جغرافیایی مزایای ویژه‌ای در این رابطه دارد. از جمله این مزایا می‌توان به تابش مستقیم و فراوان خورشید در کشور اشاره کرد. علاوه بر این ایران دارای سرزمین‌های گسترده‌ای است و منابع آبی در شمال و جنوب کشور نیز این مزایا را چندبرابر می‌کنند. در کنار همه این مزیت‌ها نقاط بادخیز نیز در کشور ما امکان تبدیل باد به انرژی را فراهم می‌آورد.

معاون پژوهش و فناوری وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین در پایان ضمن تاکید برضررورت توجه به انرژی های تجدید پذیر افزود: توجه به اهمیت توسعه منابع انرژی تجدید پذیر بسیار ضروری است. به همین دلیل استفاده از این منابع که در کشور وجود دارند مستلزم ارتباط با دنیا و همچنین برنامه ریزی برای جذب سرمایه‌گذاری و توسعه فناوری‌های مربوط به آن است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973441

وب گردی

وب گردی