سرمایه‌گذاری برای آموزش تخصصی نیروی انسانی شرکت‌های آب و برق

معاون تحقیقات و منابع انسانی وزارت نیرو بر آموزش تخصصی و صحیح نیروی انسانی شرکت های آب و برق به‌عنوان بزرگترین سرمایه آن سازمان تأکید کرد.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، علی‌اکبر مهاجری در نشست مشترک شرکت‌ها و مؤسسات تابعه و وابسته صنعت آب و برق استان کردستان با تأکید بر آموزش پرسنل و کارکنان گفت: یکی از بهترین راه‌های ارتقای هر سازمان آموزش صحیح و تخصصی پرسنل و کارکنان آن سازمان است.
او در این راستا افزود: بزرگ‌ترین سرمایه هر سازمانی پرسنل و نیروی انسانی آن سازمان است و هرگونه خدمات در این راستا کاملاً بجا و به نوعی بهترین سرمایه گذاری است که با توجه به اهمیت این موضوع حداقل 50 ساعت در سال برای آموزش برای هر یک از کارکنان در نظر گرفته شده که امیدواریم با آموزش‌های صحیح موفقیت‌های بیشتری در انتظارمان باشد.
مهاجری به وضعیت مطلوب آب و برق در استان اشاره کرد و افزود: با توجه به تولید برق استان که تقریباً دو برابر مصرف است و همچنین وضعیت آب استان خوشحالیم که در وضعیت مطلوبی هستید و سعی ما در رفع مشکلات پیش رو و ارائه خدماتی بهتر به شهروندان است.
او در ادامه بیان کرد: برای داشتن شرایط بهتر برای هر منطقه و جذب نیروهای متخصص و بومی در آن منطقه می‌توانیم بسیاری از کارها را به بخش غیر دولتی بسپاریم به نوعی کارفرمایی شدن شرکت‌ها را بعنوان رویکرد شرکت‌ها برگزینیم به این معنی که شرکت‌های ما مدیریت و نظارت را بر عهده داشته باشند و بسیاری از کارها به بخش غیر دولتی واگذار شود. در هر حال در صورتیکه تصمیم در مجموعه‌ای بر جذب نیرو باشد و مجوزات لازم برای آن اخذ شده باشد، برای جذب نیروها باید کاملاً عادلانه و از طریق آزمون اقدام نمود.
در ادامه این نشست هیوا لهونیان، رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو و مدیر عامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان با اشاره به ظرفیت‌های 1000 مگاواتی تولید برق در استان پیک مصرف برق استان کردستان را 450 مگاوات اعلام کرد.
هیوا لهونیان با اشاره به راهکارهای وزارت نیرو در زمینه استفاده از انرژی‌های تجدید پذیر گفت: استقبال نسبتاً خوبی در این خصوص صورت گرفته است که تا این لحظه مطالعه و امکان سنجی برای احداث و نصب 32 مورد مولدهای مقیاس کوچک با ظرفیت حدود 100 مگاوات انجام شده است که امیدواریم بخش قابل توجهی از اینها به مرحله اجرا و بهره برداری برسد و همچنین در بخش ادارات، مدارس و نیز مشترکین خانگی حدود 260 کیلووات سیستم برق خورشیدی نصب و به بهره‌برداری رسیده است.
او با اشاره به اتصال شبکه برق استان از طریق استان‌های هم جوار طول شبکه‌های انتقال و فوق توزیع استان را حدود 3 هزار کیلومتر اعلام کرد.
مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان کردستان در ادامه افزود: در بخش توزیع 16 هزار کیلومتر شبکه فشار متوسط و فشار ضعیف و حدود 13 هزار دستگاه ترانسفورماتور توزیع در بخش شهری و غیر شهری، در انتقال توان و تبدیل توان مورد نیاز مشترکین نقش دارند.
لهونیان با تاکید بر برقدار شدن تمام روستاهای بالای ده خانوار در استان گفت: تعدادی از روستاهای زیر 10 خانوار نیز با استفاده از انرژی خورشیدی تأمین برق شده‌اند.
او در ادامه با اعلام اینکه 95 درصد مشترکین استان در بخش خانگی و تجاری و تنها ۰.۴ درصد ازآن را مشترکین صنعتی تشکیل می‌دهند خواستار توجه بیشتر مسئولین امر به رونق بخشیدن صنعت برق در این استان شد.
رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در استان کردستان از امکان بهره برداری و استفاده از منابع آبی استان به عنوان یکی از چالش‌های موجود در بخش آب نام برد و از آن به عنوان یکی از مطالبات عمومی مردم یاد کرد.
او افزود: در بخش شهری 335 هزار و 895 مشترک و و در بخش روستایی 125 هزار و 400 مشترک از خدمات شرکت‌های آب و فاضلاب در استان بهره مند هستند.
رییس شورای هماهنگی مدیران وزارت نیرو در خاتمه با اشاره به چالش‌های حوزه منابع انسانی و تحقیقات که پیش روی شرکت‌های صنعت آب و برق استان است ابراز امیدواری کرد با برنامه ریزی صحیح در این حوزه‌ها بتوان چالش‌های پیش رو را برداشت.
در ادامه این نشست مدیران عامل آب و فاضلاب شهری، روستایی و آب منطقه‌ای توضیحاتی در خصوص شرایط خود و همچنین چالش‌ها و مشکلاتشان ارائه دادند.
انتهای پیام/

کد خبر: 973446

وب گردی

وب گردی