قمی: دانشگاه آزاد، با برنامه ریزی می تواند به یکی از دانشگاه های برتر تبدیل شود

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: شعار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی هدف و آمالی است که اگر برای آن برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای داشته باشند و دانشگاه تقویت شود، این احتمال وجود دارد که سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشد داشته باشد و به عبارتی این دانشگاه به یکی از دانشگاه های برتر کشور تبدیل شود.

محمد قمی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص شعار دکتر طهرانچی، سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی، مبنی بر تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان کنکور تا سال 1404 گفت: مسئولین باید همواره دید بلندی داشته باشند و بلند پرواز باشند، به عبارتی یک هدف 100 درصدی برای خود تعیین کنند تا بتوانند به 50 درصد آن دست یابند؛ چراکه اگر 50 درصد را هدف خود قرار دهند، حتی به 25 درصد آن هم نخواهند رسید.

وی افزود: این شعار سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی نیز هدف و آمالی است که اگر برای آن برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای داشته باشند و دانشگاه تقویت شود، این احتمال وجود دارد که سطح علمی دانشگاه آزاد اسلامی رشد داشته باشد و به عبارتی این دانشگاه به یکی از دانشگاه های برتر کشور تبدیل شود؛ اما باید توجه داشت که شرط اصلی، برنامه ریزی دقیق است.

قمی ادامه داد: البته، شرایط فعلی دانشگاه آزاد اسلامی، مؤید چنین چیزی نیست و باید تغییراتی داشته باشد.

این عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، در خصوص الزامات دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به هدف مورد نظر خود گفت: اولین مسئله این است که دانشگاه آزاد اسلامی باید هیأت علمی مجرب، متدین و عالم بیشتری را جذب کنند. همچنین این دانشگاه باید ظرفیت کلاس های خود را کاهش دهد؛ چراکه در حال حاضر ظرفیت کلاس های دانشگاه بالا است و دانشجویان زیادی در یک کلاس درس حضور دارند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مسئله دیگری که دانشگاه آزاد اسلامی باید در دستور کار قرار دهد، توجه ویژه به کارگاه های آموزشی و آزمایشگاه ها در عین بها دادن به مسئله پژوهش است؛ اگر این ها را رعایت کند و مورد توجه قرار دهد، این امکان وجود دارد که به یکی از دانشگاه های برتر کشور تبدیل شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973453

وب گردی

وب گردی