ایجاد مراکز آموزش زبان  رسمی در ایران و روسیه

معاون بین الملل دانشگاه رودن روسیه گفت: در تهران و مسکو، مراکزی ایجاد شده است که به وسیله آموزش زبان رسمی 2 کشور، مقدمات تعاملات علمی بین آن‌ها فراهم شود.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر لاریسا یفرمووا، معاون بین‌الملل دانشگاه رودن روسیه در همایش همکاری های علمی ایران و روسیه با تشکر از ریاست دانشگاه مذاهب برای هماهنگی این همایش گفت: رئیس دانشگاه رودن برای تعامل و همکاری با دانشگاه مذاهب مصمم و جدی است و همانطور که همکاری هایی بین ۲۰ دانشگاه روسی و ۱۳ دانشگاه ایرانی برقرار است، تعاملات بین دو دانشگاه نیز افزایش یابد.

معاون بین الملل دانشگاه رودن روسیه تصریح کرد: با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور ایران، کمیسیون همکاری های ایران و روسیه تشکیل شده است.
او ادامه داد: یکی از همکاری های مهم بین دو کشور، همکاری های زبانی است؛ در همین راستا در تهران و مسکو، مراکزی ایجاد شده است که با آموزش زبان های رسمی 2 کشور، مقدمات تعاملات علمی بین آن‌ها فراهم شود.
دکتر لاریسا یفرمووا افزود: با ایجاد مرکز آموزش زبان روسی در تهران، دانشجوهای ایرانی با زبان و قوانین روسی آشنا می شوند که این آماده سازی زبانی، تبادلات دانشجویی بین دو کشور را تسهیل می کند، هم چنین این مراکز در تهران و مسکو می تواند مدارک تحصیلی دانشجوها را اعتبار سنجی کند.

او گفت: در این برنامه که اولین کنفرانس بین دو کشور است مهم ترین مشکل اختلافات زبانی است، با این رویکرد در دانشگاه مذاهب مرکز زبان روسی و در دانشگاه رودن مرکز زبان فارسی ایجاد می شود که بتوانیم بهتر زبان دو کشور را بفهمیم.

معاون بین الملل دانشگاه رودن افزود: بعد از سفر دکتر مختاری به گسترش همکاری ها بین دو دانشگاه پرداختیم و قرار است در اوایل سال آینده میلادی کنفرانس مهم مذهبی در روسیه برگزار شود. هم چنین از مهمانان مراسم تشکر می‌کنم و برای دانشجویان آرزوی موفقیت دارم.

انتهای پیام/

کد خبر: 973530

وب گردی

وب گردی