دانشگاه آزاد اسلامی ورزش کشور را علمی کرده است

سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی با استعدادیابی وحمایت از قشر جوان و تحصیل کرده ورزش کشور را علمی کرده است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از واحد بندرعباس، کمال جوانمرد سرپرست اداره کل تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی در جلسه هم اندیشی مسئولان تربیت بدنی واحدها و مراکز دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که به میزبانی واحد بندرعباس برگزار شد، گفت: یکی از عوامل مهمی که می‌تواند مسئولیت و نقش افراد به‌ویژه قشر جوان را در جامعه متبلور و شکوفا کند، ورزش و تربیت بدنی است که در سازندگی و سلامت جسمی، روحی، اخلاقی و معنوی جامعه تاثیر بسزایی دارد.

وی با اشاره به اینکه با اعتلای ورزش به عنوان یک پدیده اجتماعی، روابط افراد و سلامت جسم و روح آن‌ها استحکام می‌یابد، تصریح کرد: ایجاد روابط اجتماعی سالم و پویا، معرف یک جامعه توسعه‌یافته است که خودباوری و اعتماد به نفس و توانمندی آحاد جامعه را می‌طلبد که بخش مهمی از این موفقیت می‌تواند از راه ورزش و تربیت‌بدنی میسر شود.

سرپرست اداره تربیت بدنی دانشگاه آزاد اسلامی، ارتباط ورزش با ارزش‌های اجتماعی و انتقال آن به زوایای جامعه و اقشار اجتماعی مختلف، را عامل مهمی در تولید فرهنگ و ساختار فرهنگی هر جامعه دانست و اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین پدیده‌های انتقال فرهنگی هر جامعه ورزش است که جایگاه مهمی در شکل‌گیری شخصیت و بروز استعدادهای فکری - روحی کودکان، نوجوانان و جوانان دارد.

دکتر جوانمرد افتخارات ورزشی مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی در میادین مختلف را چشم گیر و قابل تحسین دانست و تصریح کرد:مسابقات آسیایی جاکارتای اندونزی نمونه ای از افتخارات دانشجویان این دانشگاه بود که از مجموع 62 مدال کسب شده تعداد 57 مدال سهم دانشگاه آزاد اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه ورزش پروژه نیست یک فرایند است، گفت: تربیت بدنی دانشگاه با نگاه به ورزش پایه و کیفی سازی زیر ساخت ها به دنبال این است تا با رعایت استاندارد ها و شاخص های لازم بتواند درسطح کشور وعرصه های بین المللی ورزشکاران حرفه ای زیادی داشته باشد.

در ابتدای این جلسه محسن دهقانی رئیس دبیر خانه هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان از ورزش به عنوان اصلی ترین فاکتور سلامتی انسان یاد کرد و گفت: آمادگی جسمانی فرد یک امر بنیادی و اساسی است که سلامت و قدرت افراد و اجتماع را تضمین می کند.

محسن دهقانی نگاه ورزشی و حمایت از ورزشکاران در مدیریت جدید را سازنده دانست و افزود:دانشگاه آزاد اسلامی توانسته با ظرفیت های عظیم خود در کشور استعداد های درخشانی را پرورش دهد.

مظفر خادمی معاون اداره کل ورزش و جوانان استان هرمزگان نیز در این جلسه با اشاره به تعامل سازنده و موثر دانشگاه آزاد اسلامی استان در حوزه ورزش تصریح کرد: این دانشگاه همکاری تنگاتنگی با اداره کل ورزش و جوانان دارد که در نوع خود بی نظیر است و نگاه مثبت رئیس دانشگاه به موضوع ورزش باعث پویایی هرچه بیشتر آن شده است.

خادمی فضای حاکم بر ورزش را فضای مملو از آرامش روح و جسم جهت پویایی جامعه عنوان کرد و گفت: برگزاری دوره های آموزشی با رویکرد ورزشی، نشست های علمی تخصصی، میزبانی مسابقات عدیده در حوزه ورزش از جمله فعالیت هایی است که باید با انعقاد تفاهم نامه با تمامی نهادها از جمله مراکز آموزش عالی به صورت مشترک اجرایی شود.

انتهای پیام/

کد خبر: 973545

وب گردی

وب گردی