ایران و روسیه در زمان تحریم، همکاری های علمی و فناوری را گسترش می دهند

سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در تهران گفت: تحریم ها، ایران و روسیه را مجاب می کنند که همکاری های خود را در عرصه های علمی و فناوری گسترش دهند؛ همچنین افزایش تعاملات در زمینه های اقتصادی و سیاسی را شامل می شود چون دو کشور در یک سنگر هستند.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر لوون جاگاریان سفیر تام الاختیار فدراسیون روسیه در تهران، در همایش همکاری‌های علمی و فرهنگی که در دانشگاه مذاهب برگزار شد، گفت: برای من افتخار بزرگی است که در این جلسه شرکت کردم و به پاسداشت زبان فارسی، به این زبان با شما سخن می گویم که ما در فدراسیون روسیه به آموزش زبان های خارجی، اهمیت زیادی قائل هستیم.

او افزود: در چند دانشگاه روسیه از جمله رودن و سن پترزبورگ پاولوف، زبان فارسی آموزش داده می شود که فهم زبان مشترک بین دو کشور را شامل خواهد شد.

سفیر روسیه در تهران خاطر نشان کرد: ظرف 4 سال گذشته، مقام معظم رهبری و پوتین 3 بار در تهران دیدار کردند که افزایش همکاری های دوجانبه در عرصه های مختلف، مورد تأکید هر دو طرف است.

دکتر جاگاریان ادامه داد: تحریم ها، ایران و روسیه را مجاب می کنند که همکاری های خود را در عرصه های علمی و فناوری گسترش دهند؛ همچنین افزایش تعاملات در زمینه های اقتصادی و سیاسی را شامل می شود چون دو کشور در یک سنگر هستند.

او در پایان گفت: علاقمند هستم که دانشجویان و گردشگران ایرانی به روسیه سفر کنند و دانشجویان روسی را نیز تشویق می کنیم که با یادگیری زبان فارسی در ایران شرکت کنند. همچنین آغاز سال تحصیلی را به شما دانشجویان دانشگاه مذاهب تبریک می گویم.

انتهای پیام /

کد خبر: 973546

وب گردی

وب گردی