آخرین وضعیت روند رفع خطر ساختمان های تجاری ناایمن مرکز پایتخت

معاون خدمات شهری  و محیط زیست شهرداری منطقه 11تهران گفت: روند رفع خطر و تأمین ایمنی مراکز تجاری علاء الدین، آلومینیوم ، آزاد و دراکولا در حال انجام است .

به گزارش ایسکانیوز، کورش خرد با تأکید بر این که مهم ترین ساختمان های نا ایمن منطقه در بخش مرکزی شهر تهران مراکز تجاری علاء الدین ، آلومینیوم ، آزاد و دراکولا هستند؛ از اقداماتی که تاکنون برای رسیدن به شرایط ایمن و خارج شدن از لیست قرمز در این ساختمان ها و دیگر اماکن عمومی انجام شده اشاره کرد و گفت: در نشست کمیته ایمنی ساختمان گزارش های خوبی از روند رفع نواقص این ساختمان ها ارائه شد که پیگیر هستیم کلیه موارد رفع خطر بر اساس چک لیست ها تا تأمین کامل ایمنی در این ساختمان ها انجام شود.

به گفته معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری منطقه 11 ساختمان فرسوده و ناایمن دراکولا هم اکنون بر اساس حکم قضایی پلمپ شده و مالکان و ذی نفعان پیگیر انجام موارد قانونی برای تخریب و نوسازی هستند.

همچنین در خصوص پاساژ آزاد منتظر ارائه نظریه و گزارش سازمان نظام مهندسی به شهرداری و مقام قضایی هستیم .همچنین در ساختمان آلومینیوم نیز سیستم اطفاء و اعلام حریق نصب شده و ایستگاه موقت آتش نشانی در طبقه همکف ساختمان استقرار یافته است.

او رفع خلاف پارکینگ در طبقات منفی پاساژ علاء الدین را از مهم ترین موارد رفع خطر در پاساژ علاء الدین بیان کرد و افزود: علاوه بر آن نصب سیستم اطفاء و اعلام حریق در ساختمان، استقرار کپسول های آتش نشانی در طبقات، آموزش خود امدادی و اقدام سریع در مواقع بروز حادثه و بحران به ساکنین این ساختمان ها، تشکیل گروه های دوام و واکنش اضطراری در تمام مکان های اداری و تجاری سطح منطقه از دیگر اقدامات انجام شده بوده است.

کد خبر: 973568

وب گردی

وب گردی