«دکتر سیدبابک فرزانه» سرپرست حوزه ریاست و روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات شد

سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی «دکتر سیدبابک فرزانه» را به عنوان سرپرست اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات منصوب کرد.

به گزارش ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، دکتر رضا مسعودی سرپرست واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی طی حکمی دکتر سیدبابک فرزانه استاد تمام دانشکده ادبیات، علوم انسانی و اجتماعی واحد علوم و تحقیقات را به عنوان سرپرست اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات منصوب کرد.

سرپرست واحد علوم و تحقیقات در این حکم خطاب به دکتر فرزانه آورده است: «امید است با تلاش مستمر و با هماهنگی و همکاری معاونان، مدیران و اعضای محترم هیات علمی و کارکنان دانشگاه در جهت نیل به اهداف چشم‌انداز بیست ساله نظام جمهوری اسلامی ایران، نقشه جامع علمی کشور و سیاست‌ها و برنامه‌های دانشگاه موفق باشید.»

دکتر سیدبابک فرزانه دارای دکترای تخصصی در رشته زبان و ادبیات عرب و استاد تمام گروه آموزشی زبان و ادبیات فارسی و عربی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی است.

ادبیات و زبان عربی، زبانشناسی، ترجمه، آموزش دستور زبان، بلاغت عربی، فرهنگ‌نگاری قرآن و متون تخصصی عربی از زمینه‌های تحقیقاتی این استاد دانشگاه است و در اشاره به برخی عناوین تالیفی وی می‌توان از کتاب‌های آیین ترجمه، درآمدی بر مبانی ترجمه، مفردات قرآن و بررسی متون تخصصی از جهت فن اعراب و ترجمه و... نام برد.

این استاد نمونه واحد تهران شمال دانشگاه آزاد اسلامی در سال‌های ۸۴، ۸۵ و ۸۷، سوابقی نظیر مدیرکل تحصیلات تکمیلی و معاونت آموزشی واحد تهران شمال، مدیرکل تحقیقات و برنامه‌ریزی فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت در شورای قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی، عضویت در شورای عالی دائره‌المعارف بزرگ اسلامی، عضویت در هیات داوران کتاب فصل و کتاب سال کشور و ریاست پژوهشکده قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی را در کارنامه مدیریت فرهنگی و دانشگاهی خود دارد.

این استاد تمام زبان و ادبیات عرب که استاد نمونه فرهنگی پژوهشی سال ۱۳۸۹ نیز بوده است، دارای بیش از ۵۰ عنوان مقاله چاپ شده در دائره‌المعارف‌های بزرگ اسلامی، جهان اسلام، دانشنامه زبان فارسی و نیز دائره‌المعارف Islamica چاپ هلند بوده و مقاله‌هایی نظیر ترجمه فعل‌های مضارع در قرآن، تکامل خط عربی در پرتو صیانت از قرآن، حروف مقطعه قرآن کریم و رمزهای آن در رسانه، صور جمال در ساختار جمله‌های مجهول قرآن و ... را به چاپ رسانده است.

همچنین مقاله‌هایی از این استاد دانشگاه در ژورنال‌های معتبر نمایه شده در ISI از جمله Arabica هلند و Romano Arabica دانشگاه ملی بخارست به چاپ رسیده است.

پیش از این دکتر سیدیعقوب زراعت کیش دانشیار واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی مسئولیت مدیرکلی حوزه ریاست این واحد دانشگاهی را برعهده داشت.

انتهای پیام/

کد خبر: 973574

وب گردی

وب گردی