۳۳درصد ثبت اختراعات کشور مربوط به دانشگاه امیرکبیر است

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کانون ثبت پتنت ایران، ۳۳ درصد پتنت‌های ثبت شده در این کانون مربوط به دانشگاه امیرکبیر است.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از مهر، دکتر حسین حسینی تودشکی در بازدید اعضای کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی از برج فناوری دانشگاه صنعتی امیرکبیر افزود: بر اساس آمار اسکوپوس تعداد مقالات مشترک با محققان خارجی از ۵۱۹ به ۸۹۰ مقاله افزایش یافته است که این میزان بر اساس گزارش وب آو ساینس از ۴۸۲ به ۷۲۸ مقاله افزایش یافته است.

به گفته معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر، بر اساس گزارش‌های منتشر شده از کانون ثبت پتنت ایران، ۳۳ درصد پتنت‌های ثبت شده در این کانون مربوط به دانشگاه امیرکبیر است.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: تعدادشرکت‌های مستقر در برج فناوری این دانشگاه ۱۲۳ شرکت است که از این تعداد ۲۱ شرکت در واحد پیش رشد، ۱۴ شرکت دانش بنیان، ۳۶ تیم در واحد رشد و ۵۲ تیم در بخش شتاب‌دهنده‌ها مستقر شده‌اند.

وی با بیان اینکه در این شرکت‌ها تعداد ۵۳۶ نفر از فارغ التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری مشغول به فعالیت هستند، افزود: از سال قبل به دلیل کمبود فضای فیزیکی و گسترش فرهنگ کارآفرینی اقدام به راه اندازی شاخه نوآوری در دانشکده‌ها کردیم ضمن آنکه با همکاری صندوق نوآوری و شکوفایی مجتمع‌ ۲۰ واحدی برای واگذاری به شرکت‌های دانش بنیان به عنوان دفاتر کاری خریداری شده است.

حسینی تودشکی با اشاره به راه اندازی پارک فناوری شهریار از سوی این دانشگاه، گفت: شرکت‌هایی که ایده آنها تبدیل به محصول شده است در این پارک مستقر می‌شوند.

معاون پژوهشی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: ما در این دانشگاه اقدام به پذیرش دانشجویان خارجی کردیم که عمده این دانشجویان از کشورهای عراق با ۱۱۷ نفر، لبنان با ۵۸ نفر و همچنین کشورهای پاکستان و افغانستان هستند.

به گفته وی، تعداد اعضای هیات علمی این دانشگاه از ۱۰۲ نفر در سال ۱۳۹۳ به ۱۴۱ نفر در حال حاضر رسیده است و از سال ۱۳۹۳ تا کنون تعداد استادان، استادیاران و مربیان از ۵۱۵ نفر به ۵۲۴ نفر ارتقا یافته است.

حسینی تودشکی افزود: ۱۷ نفر از اساتید این دانشگاه جزء پژوهشگران یک درصد برتر و یک نفر دیگر نیز جز یک صدم درصد با ۲۰ هزار ارجاع است.

انتهای پیام/

کد خبر: 973582

وب گردی

وب گردی