سلفی جان 259 نفر را گرفته است

بین سال های 2011 تا 2017،  259 نفر به دلیل گرفتن عکس سلفی، جان خود را از دست داده اند.

به گزارش گروه بین الملل ایسکانیوز، عکس های سلفی هم برای سرگرمی و هم به دلیل این که در فضای مجازی با استقبال کاربران مواجه می شوند، طرفداران زیادی دارند؛ ولی این عکس ها تاکنون باعث مرگ افراد زیادی در سراسر دنیا شده اند. اگر می خواهید بالای یک آبشار، بالای یک صخره یا حتی هنگام پرواز با هواپیما از خودتان عکس بگیرید، باید دو بار فکر کنید و موارد ایمنی را جدی بگیرید زیرا ممکن به قیمت جانتان تمام شود.

مرگ های ناشی از گرفتن عکس های سلفی فقط در کسری از ثانیه اتفاق می افتند.

براساس تحقیق انجام گرفته توسط دانشگاه «مدیکال ساینس» هند، تنها بین سال های 2011 تا 2017، 259 نفر به دلیل گرفتن عکس سلفی جان خود را در سراسر دنیا از دست داده اند.

بر اساس این تحقیق، بیشترین آمار جان باختگان ناشی از گرفتن عکس سلفی در هندوستان هستند. از میان 259 نفر جان باخته، 159 نفر از هندوستان بودند و کشورهای روسیه، آمریکا و پاکستان به ترتیب در رده های بعدی قرار دارند.

75 درصد کشته شدگان مرد و زیر 30 سال هستند؛ با وجود این که خانم ها بسیار بیشتر از مردان عکس سلفی از خود می گیرند ولی مردان ریسک بیشتری برای گرفتن این نوع عکس ها انجام می دهند.

به عنوان نمونه، در هندوستان مردی که می خواست با قطار در حال حرکت عکس سلفی بگیرد بر اثر برخورد با قطار جان خود را از دست داد.

بیشتر کسانی که به هنگام گرفتن عکس سلفی کشته شده اند، بر اثر «غرق شدن» جان خود را از داده اند. بیشترشان هنگام عکاسی در کنار دریا یا اقیانوس گرفتار امواج سهمگین شده یا از کشتی به داخل آب سقوط کرده اند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973600

وب گردی

وب گردی