حمایت همه‎جانبه وزارت نفت از شرکت‎های دانش‎بنیان

معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت بر لزوم حمایت همه‌جانبه از شرکت‎های دانش‎بنیان تاکید کرد و گفت: خوشبختانه در بخش نفت، شرکت‌های دانش‎بنیان توانایی بالایی دارند و صنعت نفت آماده هرگونه همکاری و حمایت از این شرکت‌های داخلی است.

به گزارش گروه اقتصادی ایسکانیوز، حبیب‌الله بیطرف، در حاشیه آیین رونمایی از ۲ پروژه MWD و GYRO دانشکده انرژی و فیزیک امیرکبیر که در محل این دانشگاه برگزار شد، افزود: تولید فناوری و ساخت تجهیزات اولویت‎دار صنعت نفت و گاز کشور از سوی شرکت‎های دانش‎بنیان براساس قرارداد خرید انجام می‎شود و این موضوع بزرگ‌ترین حمایت شرکت ملی نفت از توانمندی‎ها و قابلیت‎های شرکت‎های دانش‎بنیان است.

او افزود: الگوی قرارداد ساخت تجهیزات و انتقال فناوری در قالب ۱۰ گروه کالایی اولویت‌دار صنعت نفت و گاز، خرید انبوه است. به این معنی که سازنده می‎تواند بر اساس قرارداد خرید که امضا شده است محصولاتش را به بازار عرضه کند.

معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت با بیان این‎که صنایع نفت در بخش پایین‌دستی به عنوان آینده اشتغال است، اظهار کرد: صنایع فعال حوزه نفت و گاز قابلیت بالایی برای ایجاد اشتغال‌زایی در کشور دارند. ما به جای این‌که نفت را خام بفروشیم باید به انواع فرآورده‎ باارزش تبدیل و استفاده کنیم.

بیطرف افزود: امروزه لوازم و تجهیزات کامپوزیتی جایگزین فولاد و چدن شده است و در بیشتر صنایع نقش تعیین‌کننده‎ای دارد، یا برش‎های هیدروکربور به عنوان ثروت نهفته در منابع نفت و گاز می‎تواند صنایع بزرگی را در کشور ایجاد کند، بنابراین اگر جهت‎گیری کشور، تبدیل منابع هیدروکربوری به گسترده‎ترین زمینه و محصولات پتروکیمیایی (توسعه صنایع پائین دستی پتروشیمی) باشد می‎توان حداکثر استفاده را از این منابع داشت.

او بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت‎های دانشگاهی تاکید کرد و گفت: حوزه کاری معاونت مهندسی و پژوهشی وزارت نفت، پژوهش و فناوری است. به این منظور فعالیت‎های مرتبط با حوزه نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در دانشگاه‎ها مورد استقبال این معاونت بوده و همواره در تلاش برای هماهنگی‎های لازم برای بهره‎مندی از ظرفیت‎های دانشگاهی هستیم.

معاون امورمهندسی، پژوهش و فناوری وزارت نفت اولویت اصلی پیشرفت دانشجویان را حضور در دوره‎های کارآموزی دانست و افزود: نخستین گام برای پیشرفت دانشجویان، مطالعه طرح‎های پژوهشی و بررسی سایت‎های مرتبط با حوزه‎های نفت و گاز است. اگر دانشجویان برای پایان‎نامه مقطع کارشناسی ارشد خود، یا رساله دکترا طرح‎های مورد قبول صنعت نفت را انتخاب کنند نه تنها کمک بزرگی به پیشرفت‌شان خواهد کرد، بلکه حمایت مالی وزارت نفت را هم خواهند داشت.

بیطرف اظهار کرد: وزارت نفت برای طرح‎های پژوهشی دانشجویان در مقطع کارشناسی ارشد تا ۸ میلیون تومان و برای مقطع دکترا ۱۲میلیون تومان کمک مالی خواهد کرد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973621

وب گردی

وب گردی