نقش استادان در ارتقای اثربخشی فعالیت‌های فرهنگی

نشست هم‌اندیشی استادان فعال فرهنگی واحد علوم و تحقیقات با معاون فرهنگی و دانشجویی این واحد دانشگاهی برگزار شد که در آن ضرورت ذائقه‌سنجی فرهنگی دانشجویان و تنوع‌بخشی به ابزارها و ظرف‌های انتقال پیام فرهنگی مورد تاکید قرار گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی واحد علوم و تحقیقات، حجت‌الاسلام والمسلمین حجت‌اله ذاکر در این نشست هم‌اندیشی، همفکری با اعضای دانشگاه اعم از اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان را گامی موثر در راستای اثربخشی بیشتر فعالیت‌های فرهنگی در دانشگاه دانست و گفت: همراهی اعضای هیات علمی در شناسایی اولویت‌های فرهنگی و اجرای آنها، اهمیت بالایی در بحث تهذیب و پرورش دارد؛ چنان که اگر تهذیب در کنار علم نباشد، آن علم نافع نیست.

معاون فرهنگی و دانشجویی واحد علوم و تحقیقات با تاکید بر ذائقه‌سنجی فرهنگی دانشجویان، افزود: لازم است برآورد درستی از نیازهای فرهنگی و تربیتی دانشجویان داشته باشیم؛ همین موضوع اهمیت ذائقه‌سنجی فرهنگی دانشجویان را دوچندان می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین ذاکر بر تنوع‌بخشی ابزارها و ظرف‌های انتقال پیام فرهنگی به اعضای هیات علمی، دانشجویان و کارکنان تاکید کرد و گفت: از ابزارهای مختلفی از جمله برگزاری همایش‌ها، کارگاه‌ها، اردوهای علمی و گردشگری، نمایش فیلم و... برای انتقال پیام بهره می‌بریم تا به اهداف فرهنگی دست پیدا کنیم.

بر طبق این گزارش، جمعی از اعضای هیات علمی فعال در حوزه فرهنگ از دانشکده‌های مختلف واحد علوم و تحقیقات از جمله دکتر احمد شاهورانی، دکتر پرویز آبرومندآذر، دکتر رقیه صدرایی، دکتر مجید پولادیان، دکتر فهیمه باب‌الحوائجی، دکتر افسانه مظفری، دکتر مهدی روانشادنیا، دکتر عطاءالله ابطحی، دکتر رها خرازی، دکتر امیر عزیزی، دکتر سید صلاح‌الدین نقشبندی و دکتر سودابه سلیمانی به بیان دیدگاه‌های خود در ارتباط با الزامات و لوازم فعالیت فرهنگی در دانشگاه پرداختند.

توجه به مأموریت پرورشی در کنار آموزشی در دانشگاه، به کارگیری ظرفیت استادان برجسته در انتقال پیام‌های فرهنگی به اعضای دانشگاه، وقت گذاشتن برای امر فرهنگ از سوی استادان، شاگردپروری استادان، نهادینه‌سازی اخلاق حرفه‌ای در محیط دانشگاه از سوی استادان و کارکنان و دانشجویان، افزایش برگزاری مسابقات علمی، ورزشی و هنری برای ارتقای مشارکت در فعالیت‌های فرهنگی، ارتقای زیرساخت‌های فرهنگی و ارتباطی برای انتقال پیام فرهنگی و... از جمله محورهای مورد تاکید استادان واحد علوم و تحقیقات برای ارتقای فعالیت‌های فرهنگی بود.

کد خبر: 973624

وب گردی

وب گردی