بازی با احساسات مردم به چه قیمتی؟ / استراتژی اشتباه  شبکه های تلویزیونی

حضور افراد اشتباهی در برنامه های تلویزیونی کم کم به یک اپیدمی تبدیل شده است.

به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ایسکانیوز، گویا حضور افراد اشتباهی در برنامه های تلویزیونی کم کم به یک اپیدمی تبدیل شده است و برنامه های تلویزیونی برای بالا بردن آمار بیننده‌شان از گزینه های نامناسبی استفاده می کنند.

همین چند وقت پیش بود که ویدئویی از پدری در حال گریه منتشر شد که از ارزانی دلار خوشحال بود.او به مخاطبان اعلام کرد که برای تهیه پول درمان فرزند مبتلا به سرطان خود به ناچار یک کلیه اش را فروخت و همین یک دقیقه فیلم باعث شد تا احساسات مردم جریحه دار شود.

با فاصله کوتاهی ار انتشار فیلم این پدر میهمان سیدعلی ضیاء در برنامه «فرمول یک» شد.

از طرفی هم برنامه های تلویزیونی برای اینکه در کورس رقابت از یکدیگر پیشی بگیرند دست به هرکاری می زنند و سوژه های روز را دنبال می کنند؛ اما اینبار هم تلویزیون شکست خورد و فرد اشتباهی وارد جعبه جادیویی کرد.

گلایه‌های این پدر ، صداقت خاصی که در کلامش بود و لحظاتی احساسی که در رابطه با فرزندش روی آنتن زنده رقم خورد، باعث شد بلافاصله پس از برنامه، او و فرزندش به شهرت برسند و چهره‌های مختلفی از جمله پرویز پرستویی، حمیدرضا آذرنگ، لیلا بلوکات، امیر علی اکبری و... به صورت خودجوش مردم را برای یاری ولی‌خانی فرا بخوانند.

طولی نکشید تا یک میلیارد تومان پول به حساب پدر علی واریز شود و همه براین باور بودند که در یک کار خیر شرکت کرده اند اما غافل از این که مخاطبان فرد اشتباهی را انتخاب و به او اطمینان کرده اند.

پس از این اتفاقات روابط عمومی موسسه خیریه محک در واکنش به برخی اخبار منتشر شده در ارتباط با«علی ولی‌خانی» کودک بیماری که حضور پدرش در برنامه فرمول یک و گلایه از هزینه‌های دارو و درمان فرزندش، حاشیه‌ساز شد، توضیحاتی را ارائه و از بهبود و قطع درمان کودک مذکور در تیر ماه ۱۳۹۵ و ادامه چکاپ و آزمایش‌های دوره‌ای وی تاکنون، خبر داد.

جالب اینجاست که امروز هم در برنامه حالا خورشید جوانی که مدرک دکترای عمران داشت در شهرداری پاکبان و راننده ماشین بوده است. یک منبع آگاه به ایسکانیوز در همین راستا خبر داد که این دانشجوی دکتری در کرمانشاه وضعیت مناسبی دارد و صحبت هایی که دربرنامه زنده به مردم گفته صحت ندارد و بزرگ نمایی کرده است.

با این حساب بدون نظارت و تحقیق کلی معلوم نیست در آینده در برنامه های تلویزیونی شاهد حضور افراد دیگری باشیم که به بزرگ‌نمایی پای خود را به صدا و سیما باز می کنند.

***پوریا پورعرب

انتهای پیام/

کد خبر: 973677

وب گردی

وب گردی