رونمایی از یادمان شهدای گمنام همزمان با عزاداری حضرت رقیه(س)

مراسم افتتاح یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود همزمان با عزاداری حضرت رقیه (س) برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری ایسکانیوز از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، با پایان‌یافتن عملیات عمرانی ساخت مقبره دو شهید گمنام در جوار مسجدالنبی(ص) دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود، مراسم رونمایی از یادمان دو شهید گمنام دفاع مقدس، همزمان با سالروز شهادت حضرت رقیه(س) و با حضور مقام‌های عالی‌رتبه شهرستان، رؤسای دانشگاه‌های استان سمنان، روسای تعدای از سازمان‌ها و ادارات شهرستان، مسؤولین سازمان مرکزی دانشگاه آزاد، اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه آزاد شاهرود و عموم مردم، امروز دوشنبه ۲۳ مهر در این واحد دانشگاهی برگزار گردید.

در این مراسم دکتر سید احمد ابوالقاسمی­فر سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی شاهرود ضمن عرض خیر مقدم به مهمانان گفت: در سال 83 شورای فرهنگی واحد شاهرود میزبانی شهدای گمنام را تصویب کرد و بعد از پیگیری های مکرر در سال 93 توفیق میزبانی شهیدان فراهم گردید که بعد از به خاک سپاری این عزیزان، با پیگیریهای روسای قبلی واحد و اینجانب عملیات ساخت مقبره در سال جاری تکمیل گردید و امروز شاهد افتتاح آن می باشیم.

در این مراسم دکتر طالب تاش رئیس پژوهشکده قرآن و عترت (ع) ضمن تشکر از تمام مسؤولینی که در تدفین و ساخت مقبره شهداء گمنام تلاش کرده اند پیام دکتر طهرانچی ریاست دانشگاه به مراسم رونمایی از یادمان شهدای گمنام در دانشگاه آزاد اسلامی واحد شاهرود را قرائت کرد.(که متن خبر در فایل جدا گانه ارسال شد)

در ادامه مراسم مدیرکل امور شاهد و ایثارگران دانشگاه آزاد اظهار داشت: دانشگاه آزاد اسلامی شجره طیبه است. دانشگاهی که 250 شهید را تقدیم انقلاب کرده و بعد از گذشت سالها این دانشگاه 60 شهید مدافع حرم را نیز تقدیم این نظام کرده است.

دکتر نصیرزاده افزود: در دانشگاه آزاد 3 تن از جانبازان مدافع حرم از اساتید، کارکنان و دانشجویان بوده اند و همچنین 240 شهید خوش نام در این دانشگاه مدفون هستند و تا به حال 60 یادمان در مجموعه این دانشگاه احداث گردیده است.

در این مراسم مدیر کل بنیاد و امور ایثارگران استان سمنان و حجه الاسلام و المسلمین سعیدی از کارشناسان مذهبی به ایراد سخن پرداختند و سپس حکم مسؤولیت اعضای هیات امناء یادمان شهدای گمنام تقدیم ایشان گردید و حاضرین به صرف نهار مهمان سفره شهداء و حضرت رقیه (س) بودند.

در خاتمه مراسم شرکت کنندگان در کنار مرقد شهیدان حضور یافتند و همراه با نواختن مارش نظامی و با حضور مسوولین از یادمان شهیدان گمنام رونمایی شد و پرچم جمهوری اسلامی ایران و دانشگاه آزاد اسلامی که به احترام شهدا پایین آمده بود با نواختن سرود جمهوری اسلامی ایران توسط گروه موزیک ارتش به اهتزاز درآمد.

انتهای پیام /

کد خبر: 973739

وب گردی

وب گردی