رونمایی از ۱۰ محصول فناورانه در آذربایجان غربی

۱۰ محصول فناورانه تولید شده توسط واحدهای مستقر در پارک علم و فناوری آذربایجان غربی با حضور سورنا ستاری، معاون علمی و فناوری رییس جمهوری و محمدمهدی شهریاری، استاندار آذربایجان غربی امروز رونمایی شد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، سورنا ستاری در حاشیه رونمایی از ۱۰ محصول برتر شرکت‌های عضو پارک وعلم وفناوری آذربایجان غربی اظهار کرد: پارک علم وفناوری آذربایجان غربی جز پارک‌های نوپای کشور است و درسال‌های اخیر رشد خوبی داشته و قطعا با سیاست‌های حمایتی توسط وزارت علوم در آینده شاهد پیشرفت بیشتر این پارک خواهیم بود.

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری با اشاره به اینکه مشکلاتی در زیر ساخت‌های مرکز فناوری آذربایجان غربی وجود دارد، تصریح کرد: با برنامه‌ریزی‌های انجام شده سعی شده با توسعه زیر ساخت‌ها محیط کسب و کار در استان فراهم شود.

او با اشاره به اینکه مشکلات زیرساختی شرکت‌های دانش بنیان استان زیاد است خاطرنشان کرد: بودجه واعتبار خاصی برای توسعه آذربایجان غربی در نظر گرفته شده است. مشارکت بخش خصوصی در توسعه زیرساخت‌ها نیز یک امر ضروری است و بدون مشارکت بخش خصوصی محیط کسب وکار توسعه نمی‌یابد.

ستاری با تاکید به اینکه ۱۲ هزار میلیارد تومان برای صندوق علم وفناوری کشور تزریق شده است، افزود: در حال حاضر کشور در بحث مقالات علمی رتبه ۱۵ دنیا و در تولید مقالات علمی جز ۱۰ کشور برتر دنیا است.

دستگاه بهینه ساز مصرف برق که به همت مخترع ارومیه‌ای با هدف کاهش هشت تا ۱۰ درصدی مصرف برای نخستین بار در کشور تولید شده، از جمله ۱۰ محصول رونمایی شده است.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/

کد خبر: 973775

وب گردی

وب گردی