مسئله‌گرایی و تعالی معنوی ارزش های محوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل است

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل مسئله‌گرایی، نوآوری و تعالی معنوی را ارزش های محوری دانشگاه آزاد اسلامی اردبیل معرفی کرد.

دکتر اسحاق رسولی رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایسکانیوز در اردبیل تصریح کرد: ما با جدیت دنبال این هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی استان به دانشگاهی که می تواند به‌خوبی، به موقع و با دقت مسائل توسعه استان را تبیین کند، تبدیل شود و در مسائل و مشکلات استان خوب تبیین گری کند و در مرحله بعد بتواند در حل مسائل پیشگام باشد و در پیشرفت و توسعه ملی تاثیر گذارد.

رئیس واحد اردبیل تصریح کرد: ما اکنون مجتمع شاهد را که قبلا کاربری آموزشی داشت، تبدیل به مجتمع فناوری و کارآفرینی کرده ایم و زنجیره فناوری و کارآفرینی را در آن مجتمع ایجاد کردیم و تکمیل آن روز به روز و با سرعت در حال انجام است.

رسولی ادامه داد: مرکز نوآوری را با حضور معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری در مجتمع شاهد استارت زدیم.

وی تصریح کرد: خروجی و ادامه مرکز نوآوری، مراکز رشد و فناوری هستند و ادامه آن شرکت های دانش بنیان است. در این فرآیند دانشگاه آزاد اسلامی اول نقش حامی و حمایت‌گری و پشتیبانی را دارد؛ هم پشتیبانی سخت افزاری و نرم افزاری و هم پشتیبانی علمی و مشاوره و راهنمایی های علمی با توجه به اساتید با دانش.

رسولی بیان کرد: هر ایده‌ای بیاید در زنجیره وارد می شود و از لحاظ تسهیلات، امکانات کارگاه، آزمایشگاه و نیروی علمی پشتیبانی می شود تا به مرحله محصول، خدمت و تجاری شدن برسد. این فرآیند در دانشگاه آزاد اسلامی استان ایجاد شده است.

وی ادامه داد: هر ایده ای که دانشجویان عزیز و اساتید داشته باشند می توانند در این زنجیره بیاورند و در فرآیند قرار دهند تا ایده خود را به محصول یا خدمت تبدیل کنند.

رئیس واحد اردبیل به ظرفیت های خالی در دانشگاه اشاره کرد و گفت: دانشگاه از هیات علمی هم در حوزه آموزش و هم در پژوهش و تولید مقالات بهره مند می شود، قبلا از 20 % توانمندی استادان و هیات علمی استفاده شده است و 80 % ظرفیت و قابلیت های هیات علمی ما زمینه برای ظهور پیدا نکردند و نتوانستیم این شرایط را ایجاد بکنیم.

رسولی تاکید کرد: مصمم هستیم با ایجاد یکسری زیر ساخت ها، امکانات و اکوسیستم بتوانیم از این ظرفیت بیشتر بهره ببریم .

وی ادامه داد: 64 آزمایشگاه و کارگاه داریم که به نحو مطلوب استفاده نمی کنیم، کارگاه و آزمایشگاه نباید زمان خالی داشته باشند و شایسته دانشگاه نیست که ما کارگاه ها و آزمایشگاه هایمان زمان خالی داشته باشند.

رسولی با طلب استمداد به ویژه از اعضای هیات علمی دانشگاه گفت: این فرآیند را پی بگیریم و از قابلیت ها به نحو احسن استفاده بکنیم.

دکتر رسولی در ادامه صحبت های خود به اهمیت دانشجویان در این فرآیند اشاره کرد و گفت: دانشجویان منبع تمام نشدنی خلاقیت هستند و مغزها و ذهن های هوشمندی هستند که اگر درست هدایت و مسیردهی شوند مطمئنا در جامعه هیچ مسئله و مشکلی نیست که نتوانند این جوانان حل و فصل کنند به ویژه دوره های تحصیلات تکمیلی ارشد و دکتری هم داریم که انتظار داریم با فعالیت آنها شاهد تولید علم و فناوری باشیم.

استاد دانشگاه آزاد بیان کرد: این نهضت را دانشگاه باید زودتر شروع می کرد تا از موج علم و فناوری عقب نمانیم. باید تلاش کنیم، همگام باشیم و در بعضی جاها پیشگام باشیم. و این زمانی میسر می شود که دانشگاه ها به رسالت خودشان به خوبی عمل کنند.

رسولی ادامه داد: بحث سرمایه گذاری و اقتصاد دانش بنیان از رویکردهای اساسی دانشگاه آزاد اسلامی است و هر عزیزی که در این حوزه ایده ای داشته باشد مطمئن باشد که دانشگاه آزاد خریدار این ایده است و سرمایه گذاری هم خواهد کرد.

وی بیان کرد: امیدواریم از همین آزمایشگاه ها محصولات جدید و با ارزشی را به همت اساتید و دانشجویان به جامعه ارایه دهیم و خود این مجموعه در استان برای هم افزایی علم و ثروت پیشگام باشد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973800

وب گردی

وب گردی