قبرها 12 طبقه شدند

قبرستان قدیمی یهودیان پراگ، جمهوری چک یکی از زیباترین و عجیب ترین قبرستان های دنیاست. قبرستان قدیمی یهودیان شهر پراگ هم جزو زیباترین قبرستان های دنیا است و هم جزو متراکم‌ترین‌ها هم هست. در حدود ۱۲ هزار سنگ قبر در این گورستان وجود دارد و گفته می‌شود در حدود ۱۰۰ هزار جسد در اینجا دفن شده است. قدمت قبرستان به قرن ۱۵ میلادی می‌رسد و قبرهایی در آن وجود دارند که تا ۱۲ طبقه در آن جسد دفن شده است.

به گزارش ایسکانیوز درگذشته وقتی یک قبرستان پر می‌شد و دیگر جایی برای حفر قبرهای جدید نداشت، با اضافه کردن یک لایه جدید خاک روی قبرهای قدیمی، یک قبرستان جدید پدید می‌آوردند. این همان اتفاقی است که برای قبرستان قدیمی یهودی‌ها درمحله یهودی‌نشین پراگ افتاده است. نه یک‌بار یا دوبار؛ بلکه دوازده بار.

این قبرستان، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دفن یهودیان در دنیاست. که قدیمی‌ترین قبر موجود در آن متعلق به ۱۴۳۹ است، این مکان در قرن ۱۵ام ساخته‌شده است. آخرین خاک‌سپاری آن در سال ۱۷۸۷ اتفاق افتاده است. یعنی چیزی در حدود ۳۵۰ سال؛ بیش از صد هزار نفر در ۱۲ لایه روی هم انباشته و به خاک سپرده شده‌اند.

این قبرستان، یکی از قدیمی‌ترین مکان‌های دفن یهودیان در دنیاست. که قدیمی‌ترین قبر موجود در آن متعلق به ۱۴۳۹ است، این مکان در قرن ۱۵ام ساخته‌شده است

در آن زمان یهودی‌ها اجازه نداشتند مرده‌های خود را درجایی جز محله یهودی‌نشین ژوزوف به خاک بسپارند. هرچند که قبرستان در موقعیت‌های دیگری چندین بار گسترش یافته بود، اما مساحت آن باز هم کامل برای جامعه یهودی ناکافی بود. باورهای یهودی همچنین جابه‌جا کردن سنگ قبر را مجاز نمی‌داند، بنابراین وقتی قبرستان دیگر جایی نداشت و گسترش آن هم غیرممکن شد، لایه‌های دیگری از خاک روی قبر‌های موجود قرار گرفت و سنگ قبرهای قدیمی از زیر خاک در آورده شد و بر سطح این خاک جدید جای داده شد. امروزه ۱۲۰۰۰ سنگ‌قبر در این قبرستان دیده می‌شوند که به یکدیگر چنان فشرده شده‌اند که انگار برای کمی جای بیشتر باهم می‌جنگند.

رکنا

انتهای پیام/

کد خبر: 973802

وب گردی

وب گردی