باید برای مهار ایران با دیگر نیروها در خاورمیانه همکاری کنیم

مقام امنیتی سابق رژیم اشغالگر قدس در گفت‌‌وگو با رسانه‌ای کردی، به حمایت‌های تل‌آویو در ایجاد کردستان مستقل و تداوم اقدام‌های ضد ایرانی اشاره کرد.

به گزارش گروه سیاسی ایسکانیوز، یک مقام سابق نظامی، امنیتی رژیم اشغالگر قدس دوشنبه شب در گفت‌وگو با یک رسانه کردی به تداوم تلاش‌های تل‌آویو برای مهار ایران در منطقه و حمایت از استقلال کردستان اشاره کرد.

«یاکوف عامیدرور» مشاور امنیتی سابق «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی، در مصاحبه با وبگاه «کردستان 24» گفت، روابط مستحکم بین آمریکا و کردستان، زمینه ساز خوبی برای ایجاد تغییرات قابل توجه در خاورمیانه است.

ژنرال سابق ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه گفت: «فکر می‌کنم روابط کردستان و آمریکا می‌تواند مبنای بسیار خوبی برای تغییرات بسیار مهم در خاورمیانه باشد.»

وی در ادامه خاطر نشان ساخت که اتحاد آمریکایی، کردی بدون مشارکت اهالی کردستان و آمریکا کارایی ندارد.

عامیدرور گفت:«این اتحاد در آینده قوی‌تر خواهد شد و البته به هردو طرف ماجرا نیز بستگی دارد، این امر شاید عامل مهمی در ایجاد تغییراتی در منطقه برای (داشتن) بهترین خاورمیانه و جهان باشد.»

وی در ادامه افزود، تل آویو یکی از قوی‌ترین حامیان یک کردستان مستقل است.

مشاور سابق نتانیاهو در این زمینه توضیح داد: «هیچکس در خاورمیانه به اندازه اسرائیلی‌ها نمی‌داند که چرا کردها باید خودمختار باشند. کردها باید راهی را برای استقلال پیدا کنند.»

عامیدرور با اشاره به چهار بخش کردستان بزرگ در ترکیه، سوریه، ایران و عراق افزود:« فکر می‌کنم که در مرحله اول باید یک جنبش متحد کرد در تمامی این مناطق ایجاد شود. »

عامیدرور درباره ایران نیز با ذکر ادعاهای سران خود گفت، برای حصول اطمینان از برقراری صلح در منطقه نیاز به متوقف ساختن ایران است.

وی در خاتمه به کردستان 24 گفت: «مرحله اول انجام این مسئله و پیش نیاز داشتن خاورمیانه‌ای بهتر در آینده، مهار ایران است.اسرائیل در این زمینه بسیار فعال است و باید با نیروهای دیگر در منطقه برای مهار ایران همکاری کنیم.»

اخیرا نیز یک رسانه تحلیلی آمریکایی به تلاش‌های گروهک ضد انقلاب «کومله» برای نزدیک شدن هرچه بیشتر به واشنگتن هم‌زمان با لفاظی‌های رئیس جمهور آمریکا اشاره کرد.

فارس

انتهای پیام/

کد خبر: 973834

وب گردی

وب گردی