به آینده علمی و فرهنگی دانشگاه آزاد خوش‌بینم/ نگاه مدیران جدید دانشگاه آزاد، همگام با آرمان های انقلاب است

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی گفت: نگاه مدیران و مسئولان جدید دانشگاه آزاد یک نگاه اعتقادی و همگام با آرمان های انقلاب است و با توجه به شناختی که بنده از دکتر طهرانچی و بقیه دوستان دارم، بسیار به آینده علمی و فرهنگی این مجموعه خوش‌بین هستم.

سید احسان قاضی زاده هاشمی عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار دانشگاه ایسکانیوز اظهار کرد: با عنایت به این موضوع که در اقصی نقاط کشور شعبه های مختلف دانشگاه آزاد برای تحصیل دانشجویان فراهم شده؛ این گستردگی همواره در حال افزایش است و دانشگاه آزاد می تواند متولی و مجری بسیاری از برنامه های متنوع علمی و فرهنگی کشور باشد. همچنین دانشگاه آزاد باید بتواند نه تنها با دانشجویان بلکه با تمامی اقشار مردم ارتباط بیشتری داشته باشد و اهداف مهم تری در حوزه های مختلف و بسیاری از مسائل مهم کشور پایه گذاری کند.

او ادامه داد: تشکل های دانشجویی دانشگاه آزاد در چند سال اخیر فعالیت های گسترده ای در زمینه های مختلف علمی، سیاسی و فرهنگی داشته اند که پس از فارغ التحصیلی توانستند وظایف مهمی را در اداره کشور داشته باشند. در حال حاضر دانشجویان با استعداد و نخبگان زیادی از فارغ التحصیلان دانشگاه آزاد در جامعه مسؤلیت دارند، دانشگاه آزاد باید بتواند از ظرفیت فارغ التحصیلان خود در رشته های مختلف استفاده کند و آن‌ها را در اداره‌ کشور به کار گیرد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: مجلس و دولت هم باید دراعطای اعتبارات و بودجه های فرهنگی دانشگاه تجدیدنظر کنند؛ زیرا میزان این بودجه ها و اعتبارات در دانشگاه بسیار اندک است و گاهی بودجه ای که برای ساخت یک پل در نظر گرفته شده،‌ بسیار بیشتر از بودجه فرهنگی یک استان است و قطعا باید اصلاحات جدی در خصوص این موضوع صورت گیرد.

او تصریح کرد: نگاه مدیران و مسئولان جدید دانشگاه آزاد یک نگاه اعتقادی و همگام با آرمان های انقلاب است، باید این نکته را هم در نظر داشت که عملکرد این افراد بسیار دقیق تر و متفاوت تر از مدیران قبلی زیر ذره‌بین دانشجویان و جامعه‌ دانشگاهی قرار می گیرد. در همین راستا باید به عملکردها و برنامه ها نسبت به قبل توجه ویژه ای داشت،‌ همچنین باید بخش بیشتری از جامعه دانشجویی را در فعالیت های مهم مشارکت دهند و مدیران عملگرایی داشته باشند تا بتوانند اهداف و برنامه های ارزشی خود را در آینده‌ای نزدیک گسترش دهند.

قاضی زاده ی هاشمی ادامه داد: من در جایگاه خود با جوانان زیادی برخورد دارم و می بینیم چقدر به دنبال فعالیت و پیشرفت خود و بخش علمی و فرهنگی کشور هستند، مسئولان باید به این نکته توجه کرده و از ظرفیت های این افراد بهتر از گذشته استفاده کنند و بدانند که ظرفیت های بالفعل علمی و فرهنگی که دانشگاه آزاد دارد،‌کمتر از دانشگاه های دیگر نیست. همچنین باید بتوانند برنامه ریزی مدون را در راستای مشارکت بخشی به جوانان و ایجاد انگیزش های رفتاری و برنامه ای داشته باشند که دانشجویان را در تحولات مهم کشور دخالت دهند.

نماینده مردم فریمان بیان کرد: طبق بیانات مقام معظم رهبری، باوری که نسبت به اقشار دانشجویی و معضلات اجتماعی آن ها در اذهان مردم قرار گرفته اشتباه است و اگر هم معدود مشکلاتی باشد، ما می توانیم با توجه و مشارکت بخشی دانشجویان در زمینه های مختلف آن‌ها را در مسیر درست تقویت کنیم.

قاضی زاده افزود: رویکردی که بنده در حال حاضر از مدیران و مسئولان دانشگاه آزاد می‌بینم، رویکرد مثبت و امیدوار کننده‌ای است و باید رفتاری همراه با مهر و عطوفت با دانشجویان داشته باشیم و به دغدغه ها و مشکلات آن ها نیز توجه کنیم، چون رفتار تند و جدی با دانشجویان نتیجه ی معکوس و منفی خواهد داشت، با توجه به شناختی که بنده از دکتر طهرانچی و بقیه دوستان دارم بسیار به آینده علمی و فرهنگی این مجموعه خوش بین هستم و ان شاء‌الله که بتوانند مجموعه دانشگاه آزاد را در زمینه های مختلف ارتقا دهند و به اهداف کوتاه مدت و بلند مدت خود برسند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973892

وب گردی

وب گردی