مرکز تحقیقات گردشگری دانشگاه آزاد واحد سمنان مجوز گرفت

مرکز تحقیقات گردشگری دامنه جنوبی البرز مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان مجوز فعالیت خود را دریافت کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان، علی جهان معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد سمنان با اعلام این خبر گفت: گردشگری و صنعت توریسم از مهم‌ترین عرصه‌ها برای فعالیت اقتصادی در سراسر دنیاست که سالانه ارزش‌ افزوده بسیاری را به دنبال دارد.

وی افزود: با توجه به نیاز روزافزون به این فعالیت اجتماعی و آمار رو به رشد گردشگران داخلی و خارجی ورود دانشگاه و توانمندسازی کنشگران این عرصه ازجمله اقداماتی است که می‌تواند در رونق بخشی به این مقوله موثر واقع شود.

وی جایگاه ممتاز استان سمنان در زمینه گردشگری را یادآور شد و درباره هدف از راه‌اندازی مرکز تحقیقات گردشگری تصریح کرد: با توجه به اینکه در سند چشم‌انداز و آمایش استان سمنان گردشگری در اولویت اول در نظر گرفته‌ شده، وجود چنین مرکزی می‌تواند در توسعه کیفی و کمی گردشگری در استان سمنان تأثیر به سزایی داشته باشد.

جهان افزود: وجود ظرفیت‌های ویژه گردشگری در استان سمنان و همچنین زیرساخت‌های فرهنگی، علمی، اجرایی و امکانات رفاهی متناسب در این زمینه، نیاز جدی را برای راه‌اندازی و ایجاد مرکز گردشگری و ایده پردازی فراهم کرده است.

معاون پژوهش و فناوری واحد سمنان وجود بستر مناسب آموزشی ازجمله دارا بودن رشته‌های جغرافیا، معماری، اقتصاد و مدیریت در مقاطع کارشناسی تا دکترا و همچنین رشته‌های برنامه‌ریزی گردشگری در مقطع کارشناسی ارشد متناسب با نیاز گردشگری را یکی از زمینه‌های مهم برای راه‌اندازی این مرکز عنوان کرد.

جهان، اجازه ایجاد مرکز تحقیقات گردشگری از سوی سازمان مرکزی در مرکز استان را نشانه قابلیت‌های ویژه و توانمندی واحد سمنان دانست و افزود: وجود اعضا هیات علمی کارامد در کنار امکانات آموزشی و تناسب امکانات کارگاهی و آزمایشگاهی و تحقیقاتی با نیاز گردشگری و همچنین امکانات رفاهی مناسب و در شأن این فرصت را برای واحد سمنان ایجاد کرده تا نسبت به شناسایی و معرفی ظرفیت‌های گردشگری با رویکرد علمی اقدام به عمل آورد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973898

وب گردی

وب گردی