فتحی: ارتباط پژوهش و صنعت نیاز به حمایت دارد

مدیر برق و ابزار دقیق شرکت مهندسی ساختمان و صنایع نفتی، با بیان این‌که ظرفیت و پتانسیل موجود در پژوهشگاه صنعت نفت می‌تواند برای کشور موثر واقع شود،گفت: با بازدیدی که از پژوهشگاه انجام شد به این نتیجه دست یافتیم که می‌توانیم در بخش‌هایی نظیر پایلوت‌ها، آزمایشگاه‌ها، ساخت کاتالیست، بهره‌برداری از فناوری نانو و همچنین توانایی پژوهشگاه در حوزه‌های بالادست و پایین‌دست بهره‌مند شویم.

به گزارش خبرنگار گروه علم و فناوری ایسکانیوز، عبدالله فتحی، مدیر برق و ابزار دقیق شرکت مهندسی ساختمان و صنایع نفتی، به فعالیت‌های این شرکت تخصصی اشاره کرد و گفت: فعالیت‌های این شرکت بیشتر به پروژه‌ های نفت، گاز و پتروشمی و همچنین حوزه‌های بالا‌دستی و پایین‌دستی معطوف می‌شود.

وی به پروژه‌هایی که این شرکت تاکنون انجام داده است نیز اشاره کرد و گفت: شرکت‌ مدیریت طراحی صنعتی ایران، شرکت مهندسی ساختمان و صنایع و نفتی تا کنون پروژه‌های بسیار بزرگی را اجرا کرده است؛ به طور نمونه این شرکت در پالایشگاه‌های پارس جنوبی در فاز‌های 9، 10، 20، 21، 17 و 18 و در صنایع پتروشیمی خدمات بسیار گسترده‌ای را ارایه کرده است.

مدیر برق و ابزار دقیق شرکت مهندسی ساختمان و صنایع نفتی با بیان این‌که مسایل مربوط به خشکی و دریا را هر یک از شرکت‌های کنسرسیوم فاز‌های 17 و 18 بر عهده دارد تصریح کرد: اکثر مخازن در دریا واقع شده‌اند و همواره گاز از سکو‌های دریایی به صورت ناخالص وارد خشکی می‌شود از این رو فعالیت‌های مربوط به دریا را شرکت تاسیسات دریایی و بخش‌های مربوط به خشکی را دو شرکت دیگر این کنسرسیوم به عهده دارند.

فتحی ادامه داد: از گذشته با فعالیت‌های پژوهشگاه صنعت نفت آشنا بوده‌ام و این شرکت همواره به صورت پایه‌ای زمینه‌های مختلف فعالیت را در دستور کار خود داشته است از این رو امروز برای گسترش همکاری‌های آتی و آشنایی با ظرفیت‌های طرفین جلسه‌ای مشترک برگزار شد و نکته‌ای که در این زمینه بسیار حایز اهمیت است ایجاد لینک ارتباطی بین پخش پژوهشی و صنعت است که این امر نیاز به حمایت و تلاش بیشتری دارد.

وی با بیان این‌که ظرفیت و پتانسیل موجود در پژوهشگاه می‌تواند برای کشور موثر واقع شود، اظهار کرد: با بازدیدی که از پژوهشگاه انجام شد به این نتیجه دست یافتیم که می‌توانیم در بخش‌هایی نظیر پایلوت‌ها، آزمایشگاه‌ها، ساخت کاتالیست، بهره‌برداری از فناوری نانو و همچنین توانایی پژوهشگاه در حوزه‌های بالادست و پایین‌دست بهره‌مند شویم.

کنسرسیوم فاز‌های 17 و 18 پارس جنوبی شامل شرکت‌ مدیریت طراحی صنعتی ایران، شرکت مهندسی ساختمان و صنایع و نفتی و همچنین شرکت تاسیسات دریایی روز سه‌شنبه 24 مهر‌ماه نشست مشترکی را با روسا و مدیران پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کردند.

گفتنی است کنسرسیوم فاز‌های 17 و 18 پارس جنوبی شامل شرکت‌ مدیریت طراحی صنعتی ایران، شرکت مهندسی ساختمان و صنایع و نفتی و همچنین شرکت تاسیسات دریایی روز سه‌شنبه 24 مهر‌ماه نشست مشترکی را با روسا و مدیران پژوهشگاه صنعت نفت برگزار کردند.

انتهای پیام/

کد خبر: 973905

وب گردی

وب گردی