دانشگاه آزاد اسلامی  واحد ایلام، متولی تدوین و طراحی سند جامع اربعین استان شد

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام گفت: دانشگاه آزاد واحد ایلام، متولی تدوین و طراحی سند جامع اربعین استان است که از طریق استانداری مأمور به طراحی این سند جامع شده است و بر همین مبنا کار گروهی با حضور استادان دانشگاه تشکیل خواهد شد.

دکتر محمد میرزایی حیدری ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در گفت‌‌و‌‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره فعالیت‌‌های این واحد دانشگاهی و برگزاری مراسم اربعین در این شهر؛ همچنین نقش واحد ایلام در استقبال و ساماندهی زائران گفت: در حال حاضر دانشگاه آزاد واحد ایلام تنها دانشگاهی است که بیشترین نقش را در ساماندهی برگزاری مراسم اربعین دارد و غرفه های بسیاری در قالب پذیرایی از زائران و کارهای فرهنگی و خدمات به زائران ارائه می‌دهد.

وی افزود: جشنواره اسطوره‌های دفاع مقدس با حضور هنرمندان این عرصه همچون پرویز پرستویی در غرفه‌ فرهنگی واحد ایلام در شهر و نزدیک مرز مهران برگزار خواهد شد؛ همچنین مهمان سرای استادان را در اختیار زائران دانشجوی دانشگاه آزاد قرار می‌دهیم.

ریاست دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام در ادامه خاطر نشان کرد: به کلیه دانشجویان و کارمندان زائر اربعین وام یک میلیون تومانی پرداخت خواهد شد و غیبت آنها موجه خواهد بود. کلیه دانشجویان که به پیاده روی اربعین می روند در اردوهای معرفت افزایی مشهد مقدس در اولویت حضور قرار دارند.

میرزایی حیدری تاکید کرد: در حال حاضر دانشگاه آزاد واحد ایلام متولی تدوین و طراحی سند جامع اربعین استان شد که از طریق استانداری به این واحد دانشگاهی واگذار شده است و بر همین مبنا کار گروهی با حضور استادان دانشگاه تشکیل خواهد شد. سند چشم انداز واحد ایلام به آسیب شناسی اربعین از امروز تا 20 سال آینده در سطح کشور می‌پردازد و با توجه به طولانی‌ترین مرز مشترک این استان با کشور عراق، دانشگاه آزاد اسلامی استان ایلام وظیفه‌ای خطیر در بیان صحیح موارد مربوط به اربعین دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 973938

وب گردی

وب گردی