کوچکی نژاد: تخصصی کردن آموزش، توجه دانشجویان را به دانشگاه آزاد اسلامی جلب می کند

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید سیستم آموزشی خود را تغییر دهد، بعضی از واحدهای خود را منظم تر کند، آموزش ها را تخصصی کند و توجه بیشتری را به امر پژوهش به نسبت آموزش معطوف سازد.

جبار کوچکی‌نژاد عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص شعار دکتر طهرانچی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر تبدیل دانشگاه آزاد اسلامی به انتخاب اول داوطلبان کنکور تا سال 1404 گفت: دکتر طهرانچی، این شعار را در کمسیون آموزش و تحقیقات مجلس هم طرح کردند و همان‌جا نیز بنده سوالاتی را در این خصوص مطرح کردم.

او ضمن اشاره به اینکه داشتن هدف بلند امر پسندیده ای است، افزود: سرپرست دانشگاه آزاد گفت که من رتبه های برتر کنکور را بورس می کنم که از هرجای کشور خواستند، بیایند و در دانشگاه آزاد اسلامی به صورت رایگان تحصیل کنند.

وی ادامه داد: مهم این است که به چه شیوه ای می خواهند رتبه های برتر کنکور را علاقه مند به حضور در دانشگاه آزاد اسلامی کنند؛ اما اصل این که یک هدف والایی را مشخص کنید و برای رسیدن به آن برنامه ریزی کنید، امر پسندیده ای است.

کوچکی نژاد گفت: البته مشخص نیست که چه زمانی دانشگاه آزاد اسلامی می تواند به هدف مورد نظر خود برسد.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در خصوص الزامات پیش روی دانشگاه آزاد اسلامی برای رسیدن به هدف مورد نظر خود گفت: دانشگاه آزاد اسلامی باید سیستم آموزشی خود را تغییر دهد، بعضی از واحدهای خود را منظم‌تر کند، آموزش ها را تخصصی کند، توجه بیشتری را به امر پژوهش به نسبت آموزش معطوف سازد و کمک ها و حمایت هایی را متوجه پژوهش گران کند؛ شاید این قبیل روش ها بتواند توجه دانشجویان را به دانشگاه آزاد اسلامی جلب کند.

وی در پایان خاطر نشان کرد: در مجموع این پتانسیل را در دانشگاه آزاد اسلامی می بینم که بتواند به آن هدف مورد نظر خود دست یابد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974011

وب گردی

وب گردی