همکاری دانشگاه‌های علوم پزشکی ایران و مدیترانه شرقی در دندان پزشکی

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران از انعقاد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU) برای برگزاری دوره مشترک دندان پزشکی خبر داد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی ایران، دکتر مهدی مقتدایی با بیان این مطلب افزود: طی انعقاد تفاهم‌نامه‌ با دانشگاه مدیترانه شرقی (EMU)در نظر داریم دوره مشترک دندانپزشکی را برگزار کنیم تا در راستای بین المللی سازی دانشجویان خارجی در قالب کمیته جهت بازدید علمی به ایران سفر کنند و سفیر تبلیغی برای کشور ایران باشند.

وی افزود: طبق نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی ایران، هدف از استقلال پردیس بین الملل بهبود وضعیت آموزشی دانشجویان پردیس است که مثل سایر اجزای آموزشی دانشگاه به دانشجویان خارجی و ایرانی رشته پزشکی و داروسازی که فعلاً تحصیل می‌کنند آموزش بهتری داده شود.

مقتدایی گفت: در مورد دانشکده داروسازی از حدود چهار سال پیش مجوز جذب دانشجو را کسب کرده ولی ساختار لازم نداشته، هدف بر این شد تا شکل مناسبی به آن دهیم.

وی خاطرنشان کرد: پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران مشتمل بر دو دانشکده پزشکی و داروسازی است که دانشکده پزشکی به علت اینکه دانشکده متناظر آن در دانشگاه وجود دارد در حقیقت آموزش برای دانشجویان ایرانی و غیر ایرانی بعد از دوره علوم پایه در دانشکده پزشکی برگزار می شود. دانشکده داروسازی پردیس به علت اینکه دانشکده متناظر در دانشگاه ندارد، تمامی امور آن در پردیس انجام می شود.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: در فراخوانی درخواست هیات علمی داروسازی امسال ۵ نفر هیات علمی داروسازی به جمع دانشجویان اساتید داروسازی اضافه می‌شود، همچنین مقرر شد تا در ساختمان پردیس آزمایشگاه های دانشکده داروسازی ساخته و تجهیزات مورد نیاز دانشکده داروسازی خریداری و تکمیل شود.

وی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های مربوطه موفق شدیم در چند ماه گذشته مجوز اولیه تاسیس دانشکده دندانپزشکی پردیس بین الملل را بگیریم که یکی از کارهای اساسی در آینده این است که در مکانی مناسب، دانشکده دندانپزشکی راه اندازی کنیم. ظرفیت اولیه ما برای جذب دانشجو حدود ۲۵ تا ۳۰ نفر است.

مقتدایی خاطر نشان کرد: در پردیس بین الملل دانشگاه علوم پزشکی ایران حدود ۸۰۰ دانشجو مشغول به تحصیل هستند که بالغ بر ۳۰۰ نفر از آنها دانشجوی غیر ایرانی هستند.

به گفته وی طراحی کارگاه های کارآفرینی و خلق ثروت برای دانشجویان رشته داروسازی در دستور کار واحد پردیس بین الملل قرار دارد.

انتهای پیام/

کد خبر: 974019

وب گردی

وب گردی