نرخ رشد آسیب‌های اجتماعی ۲ برابر نرخ رشد جمعیت است

رئیس شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی قوه قضاییه گفت: نرخ رشد آسیبهای اجتماعی در ایران ۲ برابر نرخ رشد جمعیت است.

به گزارش ایسکانیوز علی محمد زنگانه در پنل «نهادهای مسئول و حل مسائل خانواده» که در حاشیه نخستین کنگره ملی خانواده برگزار شد، با اشاره به افزایش میزان آسیبهای اجتماعی در ایران، افزود: نرخ آسیب های اجتماعی در تمامی کشورها رو به تزاید است و ایران هم از این مستثنا نیست.

وی ادامه داد: سبک زندگی جدید، زندگی شهری و مقتضیات خاص آن باعث بالا رفتن آسیب ها شده است به طوری که نرخ رشد آسیبهای اجتماعی ۲ برابر نرخ رشد جمعیت شده است و همین روند در بسیاری کشورها حاکم است به طوری که تعداد انگشت شماری کشور وجود دارد که نرخ رشد کمی در آسیبهای اجتماعی داشته باشند.

رئیس شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی قوه قضاییه با بیان اینکه نباید در حوزه آسیبهای اجتماعی سیاه نمایی کنیم، تاکید کرد: نگاه افراط و تفریط در آسیب های کمکی به حل مساله نمی کند.

زنگانه با انتقاد از نگاه آماری در برخورد با آسیب های اجتماعی ادامه داد: در طول یک برنامه توسعه ۵ ساله انتظار کاهش ۲۵ درصدی آسیبهای اجتماعی انتظار بیهوده ای است.

وی اضافه کرد: طلاق به عنوان یک آسیب اجتماعی ریشه در تربیت انسان معاصر دارد که گرفتار فردگرایی شده است. جامعه ما در طول دهه های اخیر از خانواده گسترده به خانواده هسته ای تغییر کرده است و در پدیده های اجتماعی باید به این زمینه های اجتماعی توجه کنیم.

رئیس شورای ارتقاء آگاهی‌های عمومی قوه قضاییه با اشاره به برگزاری کلاسهای مشاوره پیش از ازدواج گفت: با برگزاری کلاسهای چند ساعته پیش از ازدواج و در زمانی که زوجین یکدیگر را انتخاب کرده اند هیچ مشکلی حل نمی شود و آموزش ها باید از مهدکودک و پیش دبستانی آغاز شود.

مهر

انتهای پیام/

کد خبر: 974025

وب گردی

وب گردی